My outside office

29 september 2018 - Ugunja, Kenia

Donderdag

Helaas kunnen we vandaag niet terug naar ukwala om de laatste groepen te doen aangezien ze midden in hun examens zitten. We zullen volgende week dus terug moeten gaan om de laatste 4 groepen nog de vragenlijst te laten  iinvullen en de lessen geven.

Vandaag staat er dus eigenlijk niets op het programma 😊 dus alle tijd voor mezelf en de tijd aan mezelf! Ook vandaag geen buffet maar een special made breakfast just for me! Wat een luxe toch ik ga het straks nog missen dat alles steeds verzorgd wordt.

De wi-fi werkt vandaag gelukkig uitstekend met heel af en toe een kleine hapering maar goed dat is niet noemenswaardig! Met een paar afleveringen van Friends op de achtergrond gaat het eigenlijk prima en zit ik hier wel perfect in mn schaduwplekje. Heb inmiddels alles gedownload en een soort van planning gemaakt zodat ik straks bij terugkomst meteen wat tentamens erin kan knallen.

Dan begint mijn batterij toch echt leeg te raken van de laptop dus op naar de kamer tijd voor een stroompje en een koude douche! Het is echt heerlijk hier mis echt alleen dat zwembad om zo nu en dan een duik in te nemen.

Net als ik onder de douche sta komen de kamermeisjes om onze kamer schoon te maken.... perfect timing. Dus daar loop ik in mn handdoekje en ze vinden het maar raar dat ik op blote voeten loop! Tja in huis is t gewoon lekker om op blote voeten te lopen de hele dag schoenen of slippers aan is ook geen pretje.

Zo alles is weer opgeladen en ik ben weer afgekoeld tijd voor de middagsessie. Ik ga aan de slag met de dataset van spss want ik moet er echt aan geloven. Met wat hulp van een aantal handleidingen en YouTube filmpjes ben ik aardig op weg denk ik zo!

Even een kleine onderbreking want we moeten natuurlijk wel een beetje van de zon genieten en aangezien de laptop niet echt in de zon kan is t tijd om even ontspannen op mn handdoekje te chillen en een boekje te lezen en in spanning af te wachten of mn pakketje in Nederland inmiddels op zijn plek van bestemming is gekomen!;) yeah!!!pakketje is bezorgd en ondanks dat ik alles vanuit hier geregeld heb ziet het er ook nog aardig goed gelukt uit! Dat is wel lastig hoor als je aan de andere kant van de wereld zit en je bestie studeert af😅 maar gelukkig de verrassing van vandaag is goed gelukt nu die van morgen nog!😋

Als mijn handdoekje langzaam in de schaduw verdwijnt is dat een teken om toch nog eventjes aan de slag te gaan ik wil het toch even af hebben voor vandaag🙈

Na het eten kruip ik in bed want voel me niet helemaal lekker een beetje grieperig en spierpijn..... hoop niet dat het van alle muggenbulten komt die ik heb. Vanavond maar weer netjes onder de klamboe slapen en morgen maar weer verder zien.

Vrijdag

Ook vandaag staat er geen school op het programma dus ik besteed de dag weer nuttig aan acta en spss. Ik geloof dat ik na gisteren nog wat YouTube filmpjes te hebben gekeken dat ik het nu wel echt goed gedaan heb, fingers crossed! (Als er nog een spss expert is die een blik wil werken mag die zich aanmelden 😉.) Dus ik kan beginnen met het invoeren van de vragenlijsten die ik tot nu toe heb ontvangen.

Yeah ook verrassing nummer 2 is goed aangekomen!!sorry syllie dat ik er niet bij kan zijn vandaag!! Maar vanaf hier denk ik wel aan je!! En echt mega lief tijdens de diploma uitreiking ontvang ik ineens een appje van Zuhal die heeft heel lief de speech helemaal opgenomen zodat ik er toch een beetje bij was!❤

Verder een zeer saaie saaie dag..... gewoon een dag die je thuis ook zou kunnen hebben behalve dat het hier heerlijk zonnig is😎 en het dus helemaal geen straf is om aan het werk te zijn.

Zaterdag

Hoe slecht kun je slapen!??! Er stond vannacht 1 of andere discobus bij het tankstation voor ons hotel en dus werd ik om 3 uur héérlijk gewekt door een enorme bas dreunde bijna mn bed uit! Geen idee wat die bus daar deed maar hij bleef uiteindelijk bijna een uur staan😓

Oké geen probleem dan slaap ik wel uit..... al denkt meneer de haan daar anders over en om kwart voor 5 beginnen ze met zn allen alweer gezellig te kraaien..... Echt vandaag of morgen beland je nog op mn bord! Ik snooz nog een beetje in maar om 6 uur is t helemaal licht in onze kamer dus tijd voor een filmpje dan maar lang leve netflix!

Om iets over 7en loop ik naar de tent voor het ontbijt het is grauw en somber buiten. Bah dat wordt geen dagje zwembad. Op mn gemakje rustig aan de dag beginnen kopje thee, eitje erbij nog 10 kopjes thee en filmpje nog even afkijken.

Ben inmiddels druk bezig of ik ergens een live stream kan vinden om de en wedstrijd van de Nederlandse volleybal dames tegen Duitsland te kijken🙄 heel veel pogingen verder lukt het me niet om er 1 te vinden maar mn lieve schoonzusje die ik al even niet meer gesproken heb heeft even tijd om te videobellen en ik krijg meteen verslag van de wedstrijd!

Heerlijk om weer even bij te kletsen, Mila te zien en de Nederlandse dames te zien terugkomen in de tweede set! Dan is het badtijd voor Mila dus even een onderbreking in het wedstrijdverslag, gelukkig neemt mn moeder de taken even over door de setstanden door te sturen via Whatsapp.

Dan begint het toch wel ineens spannend te worden in de vierde set en heb ik gelukkig weer even een live verbinding deze keer met mn 'kleine' broertje die me de laatste spannende punten van deze set laat zien! Pfff gelukkig pakken ze het zoveelste matchpunt en is de wedstrijd binnen💪

Zo tijd voor een lunch op balkon met heerlijk wat crackertjes, kaas en een mega advocado🥑 echt niet normaal passen er wel 3 in zoals wij ze in de supermarkt kopen echt mega! Na de lunch nog even een klein beginnetje maken met mijn scriptie en dan komt de zon heerlijk door dus tijd om daarvan te gaan genieten.

Ik lig heerlijk op mn handdoekje met mn reisboekjes van Kenia en Tanzania om te kijken wat ik nog allemaal wil zien en doen als er ineens een hele grote meneer naast me staat. Oh hallo.... vraagt meteen waar ik vandaan kom en wat ik doe, beginnen een gezellig praatje over tandenpoetsen en ik krijg een naamkaartje van hem, uhm bedankt?!

Als ik op sta om naar boven te gaan, het is tijd voor onze wandeling naar het dorpje, zegt die man ineens tegen me :"I want to talk with your parents!"  Huh wat?! Ik denk eerst nog het gaat om het feit dat ik in mn shorts en bikini topje hier in de tuin heb gelegen ofzo en dat dat niet fatsoenlijk is als ik vraag "why my parents?!" Dan begint ie keihard te lachen en buldert :" So i can ask them if i can marry you!"😱 Whaahaaha oké spoor jij wel helemaal?!?!?  Je kent me net 5 minuten en ik bepaal zelf wel met wie ik trouw, maar is zeker niet met jou! Ik zeg dat ik daar nog lang niet aan toe ben en loop snel naar boven weg van deze gekkigheid.

We lopen samen even naar de supermarkt slaan wat lekkers in voor onze serieavond en slenteren weer terug naar ons hotel. Hangen nog een beetje op bed, kijken fox als dat ineens wordt weggezapt voor voetbal.... en bestellen ons avondeten.

Het is druk beneden er is Engels, Italiaans en Spaans voetbal en er wordt tussen alle wedstrijden geswitcht en er is een hoop gejuich en rumoer. Gelukkig is de muziek van standje straaljager af en is het nu iets aangenamer om er te zitten.

Het eten komt redelijk op tijd helemaal als je ziet hoe druk het vandaag is, mogen we niet klagen! Tijdens het eten komt Paul ineens aanlopen, wow oké we hebben je al een miljoen keer geappt maar die is ook goed. We vragen naar de planning voor komende week,want we moeten nog 3 klassen op ukwala doen, en of de plannen voor morgen nog doorgaan? Het idee was om naar een voetbalwedstrijd in Kisumu te gaan, is een heel spektakel kennelijk. En ja hoor het gaat door morgen op 10 uur staat ie voor de deur om ons op te halen.

We nemen afscheid want ondanks dat we echt vrij weinig gedaan hebben zijn we echt allebei gesloopt en moe en hebben we niet zo heel veel zin om in de tent met heel veel lawaai en zweetlucht te blijven hangen. Tijd om naar boven te gaan en heerlijk the gaan binge matchen this is us here we come!

Xxsies makje

1. Gonnie:
    29 september 2018
    Ah hij had ons wel mogen spreken hoor!
    Mooi stukje weexx
  2. Gonnie:
    29 september 2018
    Moet mooi stukje weer zijn.
    XXX
  3. Michaela:
    29 september 2018
    Was t een beetje een lekker ding???
  4. Jannie sol:
    29 september 2018
    Getsie moet je toch niet aan denken, wat een rare kwasten heb je daar. Maar moet er wel om lachen, ik zie het voor me hoe je die man aankijkt. 😘😘😘
  5. Makje:
    30 september 2018