Nothing much.....

19 oktober 2018 - Ugunja, Kenia

Donderdag

Nog een week en dan gaan we alweer weg, wat vliegt de tijd zeg!! Het is vandaag een beetje grauwe dag en na het ontbijt is het even tijd om nog wat vragenlijsten in te voeren. We gaan nog even langs op Nyasanda om te kijken wat we precies met het klaslokaal gaan doen en op de weg erheen lopen we nog even langs de supermarkt om alvast wat schoonmaakspullen te halen.

Het klaslokaal is helaas in gebruik dus daar kunnen we niet aan de slag, dan maar even een beetje de lerarenkamer schoonmaken. De muren zitten helemaal onder de modder en aangezien dat hier een beetje bruin rood is is de muur dat nu ook ipv cream white.

Het voelt een beetje raar dat wij daar staan schoon te maken en er een aantal docenten achter hun tafeltjes zitten en ineens in het luo praten ipv Engels dus je geen idee hebt wat ze zeggen..... vaag.....en niet zo heel erg fijn. Ik verwijder dikke lagen stof en een hoop vieze ranzige spinnenwebben, wat ben ik blij dat er een dosis bleek in mijn emmertje zit. Na een uur poetsen heb ik het wel weer gehad voor vandaag en gaan we weer terug richting hotel.

Daar ga ik nog even door met mijn favoriete bezigheid het invoeren van mijn vragenlijsten, de stapel is inmiddels wel een stuk minder geworden en als ik even doorbijt denk ik zeker wel dat ik het vandaag of kan krijgen!!! Ik moet me helaas weer naar binnen verplaatsen aangezien de tropische middag storm er weer aankomt..... Bestellen wat te eten en precies als onze borden bezorgd worden vul ik de laatste vragenlijst in!!! KLAAR!!! nou ja klaar?! ik heb de vragenlijsten allemaal ingevuld en nu kan ik lekker gaan spelen met SPSS en beginnen met het schrijven van mijn scriptie. :(

Uiteraard na het avondeten is het tijd voor weer een paar series en tot onze grote verbazing is onze favoriete serie ineens vervangen!!!!!:O wat?!?1? Geen hawaii Five O meer, geen chin ho kelly nee we moeten het nu doen met CS, beetje saai maar ach beter als niets. En vanavond komt het nieuwe seizoen van the resident en dat is wel echt een super goeie serie dus acht vooruit we overleven het abrupte einde van Hawaii Five O ook wel weer.

Vrijdag

Ik mag weer heerlijk een opdrachtje inleveren voor radiologie, heel fijn als het wifi er steeds uit ligt gelukkig werkt mijn hotspot wel dus na een lekker ontbijtje is het tijd om alles maar in te vullen en braaf mijn best te doen. Ik wil graag ook meteen de volgende opdracht doen aangezien we volgende week gaan reizen dus dan wil ik er niet over na hoeven te denken om nog iets voor acta te moeten doen, maar helaas wil die opdracht niet openen dus mail ik even wat heen en weer. Regel nog wat zaken voor de OC als Laura vraagt of ik met haar en Dennis mee wil naar de watervallen. Ik denk dat ik toch maar even skip en even aan de slag blijf voor studie aangezien we de komende dagen alleen maar leuke dingen gaan doen en volgende week gaan we 'op vakantie' .

Ik werk nog even wat artikeltjes door als het langzaam weer wat donkerde begint te worden, vreemd het is nog maar 3 uur nog geen tijd dat het al donker wordt. Oh wacht bah dat zijn weer heerlijke regenwolken.  Ik durf het nog een half uurtje aan maar dan begint te wind wel erg hard te worden en besluit ik om mijn laptop maar dicht te klappen en naar boven te gaan voordat het weer gaat regenen. Precies op tijd want ik ben net bovenaan de trap bij onze deur als het me toch ineens kei en kei hard begint te regenen.  Niet normaal meer ons balkon loopt weer helemaal onder dus ramen en deuren maar weer  sluiten en het enige wat ik dan nog kan doen is maar een aflevering van the vampire diaries kijken, tja je moet toch wat ;)

Ik heb nog steeds niets van Lau gehoord maar ik denk dat het netwerk er uit ligt aangezien er zo'n hoop onweer is. Ik bestel maar alvast te eten anders is het middernacht voordat ik het heb. Net als ik boven ben een teken van leven van Lau ze zit nog vast bij de watervallen door het regen maar komt wel terug deze kant op en of ik alvast wat te eten kan bestellen. Dus ik hobbel de trap weer af en bestel nog wat extra's.

Gelukkig komt ze veilig en wel weer terug en eten we snel ons eten op en sluiten de avond af met twee afleveringen van criminal minds die echt te ziek voor worden zijn. Zo bizar durven bijna niet meer met het licht uit te slapen maar goed het is tijd om het weer genoeg voor vandaag te noemen morgen weer vroeg op dan gaan we eindelijk naar het huis van Ronald om daar te lunchen.

xxsies makje