Karibu in hotel Camunya

2 september 2018 - Ugunja, Kenia

Zo en nu tijd om eens wat orde ik de chaos te scheppen. Koffers op balkon en alles een plekje zien te geven in onze hotelkamer.

Wat hebben we toch een hoop spullen weten mee te slepen en is een hotelkamer niet echt geschikt om 2 maanden in te verblijven. Maar met een beetje creativiteit heeft alles zijn plekje gekregen, de badkamer is omgetoverd tot onze persoonlijke tandheelkundige voorraad en alle koffers zijn uitgeruimd en opgeruimd. Nu is het nog even wachten op mijn matras voor ik kan gaan liggen want van al dat hangen in vliegtuigen en die paar mini dutjes waren ook voor mij toch niet voldoende zelfs niet voor marina-standaard!;)

Het heeft wat tijd nodig gehad en een paar keer op en neer naar de receptie maar uiteindelijk staan ze met 3 man sterk voor de deur om mijn spiksplinter nieuwe matras te brengen. Eindelijk languit liggen wat een zaligheid! Laura ligt al een tijdje in coma, helaas voor mij ondanks dat ik toch best gesloopt ben kan ik niet langer dan een half uurtje mijn ogen sluiten. Dan maar verder met mn boekje lezen en wachten tot Laura uit haar coma ontwaakt. Ondanks dat het buiten inmiddels noodweer is geworden en het echt met bakken uit de hemel komt en flinke aan t donderden is slaapt ze rustig door.

Om 19 uur begint er weer een teken van leven te komen in het bed naast me. Inmiddels heb ik best wel wat knorrels dus tijd om wat te gaan eten.

Het restaurant vh hotel bevindt zich in een grote tent achter het hotel, wat een gevoel van kamperen geeft als ik daar op mn slippertjes door het natte gras naar toe loopt.

Er zitten nog wat andere gasten in de tent waaronder wat wij vermoeden 3 Duitsers, tja sorry maar die herken je ook gewoon altijd 🤣. Paul heeft al een tafeltje voor ons geregeld en onder het de gezellige tonen van wat Afrikaanse muziek en het commentaar van een Engelse voetbalwedstrijd proberen we om een beetje een gesprek te voeren wat met al dat geluid om ons heen best lastig is.

Het eten laat even op zich wachten, duurt iets meer dan een uurtje voor mijn chicken massala en lauta haar veggie curry op tafel staan, maar het smaakt iig verdomd lekker!

Het waren een lange en vermoeiende 2 dagen dus rond een uurtje of 22 vinden wij het wel tijd om onze bedjes op te gaan zoeken en nemen afscheid van Paul en Ronald, die later is aangeschoven. Spreken af voor morgen, we're in charge dus stellen 12 uur voor om af te spreken? Dat komt niet uit want Ronald gaat van 9 tot 14 naarde kerk toe, dan spreken we 14 uur af geen probleem wij vermaken ons wel!;)

Na een paar keer heen en weer draaien kom ik tot de conclusie dat mijn nieuwe matras niet van super kwaliteit is en dat ik zo goed als al op de houten bodemplaat lig 🤣 Ben te moe om er iets van te merken en val in een diepe coma die voor marina standaard redelijk lang is..... welgeteld 6 uurtjes.

Fris en fruitig klaar om de zondag te beginnen!

Xxsies makje

4. Yvonne:
    Lekker eten mmmm !
  5. Makje:
    3 september 2018
    Ja jenny 6 uur achter elkaar is best bizar lang in Marina wereld ;)