Easy peasy sunday

3 september 2018 - Siaya, Kenia

Vandaag onze eerste echte volle dag in Kenia. We hebben pas om 14 uur afgesproken met Paul en Ronald dus we hebben de ochtend voor onszelf. Laura ligt nog lekker in coma dus ik ga maar even aan de slag met mijn blog.

Rond half 9 gaan we richting het ontbijt dat wordt geserveerd in de achterste tent. Het geeft een beetje het gevoel van kamperen met zich mee op onze slippertjes door het gras. Onze ontbijtjes worden speciaal voor ons klaar gemaakt scrambeld eggs met iets wat een worstje moet voorstellen en een paar geroosterde boterhammetjes.🥪🍳

Terug op onze kamer nog even een klein beetje orde scheppen in de chaos en heeft uiteindelijk alles zijn eigen plekje gekregen. Laura valt nog even in coma en ik besluit om de tijd nuttig te besteden door wat acta dingetjes te regelen en een aflevering van criminal minds te kijken.

Om half 11 valt de stroom ineens uit en ben ik afgesloten van de buitenwereld en dus maar even verder met bloggen en relaxed nog een aflevering kijken. Rond een uurtje of 1 begin in toch wel weer wat trek te krijgen en besluit ik om Laura maar weer eens wakker te maken. Een heerlijk broodje met nutella en banaan als lunch voordat we naar beneden gaan voor onze afspraak met Paul en Ronald.

Aangezien we al een beetje geleerd hebben gisteren zitten we niet stipt om 14 uur beneden, maar rond 1430 besluiten we toch om maar eens te gaan kijken of ze er al zijn uiteraard......niet!

Dan doden we tijd nog even met een potje uno en wat contact met thuisfront aangezien we eindelijk weer stroom en dus ook Wi-Fi hebben. Iets over drieën komt er iemand in een winterjas op een motor aanrijden en dat blijkt Paul te zijn.

En daar gaan we dan met zn 3en op de motor. Richting het dorpje om naar de ATM te gaan en de supermarkt voor wat kleine inkoopjes. Het is toch wel mega akward hier rond te lopen. Je wordt echt zo erg nagestaard door alles en iedereen. En er zijn 3 types:

1. Degene die je heel erg aanstaren met een super vriendelijk lach vragen how are you? En vervolgens een enorme smile produceren
  2.  Degene die je super boos aankijken alsof je een of andere boeman bent! Ja sorry ik kan er ook niets aan doen dat ik blank ben.
  3. De meest irritante groep van allemaal de dronken dudes die zo erg in je personal space komen en zich niet laten afpoeieren. Bah de dronken droppies op zaterdagnacht zijn vervelend maar dit is een graadje erger

De ATM blijkt niet te werken dus mogen wat geld van Paul lenen zodat we toch iets kunnen doen en koken want we hebben echt zo goed als niets meer.

De supermarkt is een soort van half leeg, heel veel schappen waar iets hoort te liggen maar het is er niet. Verder verkopen ze er echt alles van frisdrank tot waterkoker en van bodylotion tot matrassen! En wij zijn ook verbaasd als we zien hoeveel tandpasta en tandenborstels er zijn!dat schap is ze er goed gevuld, maar de prijzen zijn voor de keniaan echt bizar. Een tube is bijna net zo duur als in Nederland.

Dan is het tijd om nog een beetje over de markt te lopen want we willen graag nog wat groente en fruit meenemen. Laura is meteen compleet op haar gemak en pakt haar camera erbij en zet van alles en nog wat op de foto. Ik voel vooral nog alle ogen in me prikken en zie twee meisjes ons de hele weg volgen en me met grote ogen aanstaren. Laura geniet hiervan en neemt voor alles uitgebreid de tijd, ik wil liever terug heb het wel een beetje gehad en er hangt een enorme zwarte lucht inmiddels die weinig goeds voorspeld.

We stappen weer met zn 3en op de motor, Ronald komt later met onze mannen water van 10liter want dat durven we niet ook nog eens zelf mee te nemen op de motor.

Laden onze spullen uit en gaan richting beneden om wat eten te bestellen want gisteren duurde het ruim een uur voordat het er was.

De grote tent zit vol met allemaal mannen die komen voor het Engelse voetbal. De muziek staat weer op standje oorverdovend en op dat moment breekt de hemel open en klettert de regen keihard op t doek.

We hebben even iets minder prikkels nodig en na onze bestelling gaan we naar boven om even te ontspannen Laura gaat wat yoga doen en ik videobel met het thuisfront❤

Na een uurtje is de regen gelukkig wat minder en is t tijd om te kijken of ons eten al een keertje klaar is. Beneden zitten Paul en Ronald naar de wedstrijd te kijken en we schuiven weer aan. Het duurt nog ruim een half uur voor ons eten komt, maar ook vandaag ziet h e t er goed uit. Beetje jammer dat de mixed veggies dit keer bestaat uit aardappelen met een klein beetje worteltjes en meer niet.

De wedstrijd is afgelopen en de tent stroomt leeg. Paul en Ronald gaan er ook vandoor, morgen meeten we met Ronald bij de kliniek voor een afspraak met dan ogola om te kijken hoe het er daar uit ziet en wat we van hun nodig hebben.

Nog even socialisten met de Duitsers die vandaag naar lake Victoria zijn geweest. Is een aanrader om nog te gaan doen, stond nog op ons lijstje dus dat komt goed. Ze blijken een beetje jaloers te zijn op ons eten dat we zoveel groentes hadden gekregen de avond ervoor en ze zijn benieuwd wat we besteld hadden. Het blijkt dus dat er 3 verschillende koks zijn en dat het dus echt super wisselend is wat er klaar gemaakt wordt. Dus dat wordt nog een leuke verrassing de komende tijd.

Op de kamer is het tijd om nog even een kopje thee te drinken uit onze nieuwe mokken en een aflevering van criminal minds te kijken, ach eentje is ook zo saai. Na 3 afleveringen is het voorlopig wel even voldoende met alle brute moorden en is het tijd om de oogjes te sluiten want morgen gaat het echt beginnen!!!

Op naar de kliniek!

Xxsies makje

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Michaela:
    4 september 2018
    Heerlijke verhalen en welkom in Africaaaaaaaaaaa😃😃😃😃😃.
  2. Yvonne:
    4 september 2018
    Jambo, wen er maar snel aan dat alles very easy going gaat en tegen die tijd dat je terugkomt zit het in je genen :))
  3. Gonnie:
    Relax......
  4. Makje:
    4 september 2018
    ikke en relaxen?!?! uhm...... dat is een lastige combi ;)
    thnx michaela is een leuk tijdverdrijf voor al het wachten dat we moeten doen.
    Denk je yvonne!? ik hoop het niet want snap nu wel waarom hier niets goed geregeld is...
  5. Jannie sol:
    4 september 2018
    Er is dus nog niets veranderd na 40 jaar. Maarten zijn vader heeft in die omgeving gewerkt, na drie bouten in draaien hadden ze pauze, tussen de middag siesta van 3 uur en na 3 bouten in draaien in de middag, hielden ze het voor gezien. 😀 Dus veel heel veel geduld gewenst. Zo heerlijk zoals jij schrijft je ziet het helemaal voor je. 😍
  6. Ilke:
    5 september 2018
    Klinkt helemaal anders daar aan de andere kant van de wereld! Ik ben benieuwd hoe het er op de kliniek aan toe gaat! Veel succes en geniet ervan! Xx