Flying solo to Nairobi!

11 november 2018 - Nairobi, Kenia

Dinsdag

Daar sta ik dan binnen 10 minuten heeft de speedboot me naar de pier van het vliegveld gebracht. Ik laad mn tassen uit en ben natuurlijk een klein beetje eigenwijs en gierig🙈 dus sleep ik alles zelf wel naar de ingang van het vliegveld.

Na 100 meter is deze pakezel al helemaal gesloopt en stroomt het water uit elke porie 🤣 heerlijk ik ruik helemaal naar chloor.  Nog voor de ingang zitten twee militairen die ineens mijn paspoort willen zien. Dat is grappig vriend maar zie je niet hoe ik erbij loop...... je zult toch echt deze kant op moeten komen want ik ga niet jouw kant op komen. Ik probeer op een handige manier om bij mn paspoort te komen zonder alles op de grond te moeten zetten en uit te pakken. Gelukkig met wat moeite kom ik erbij, hij gunt de binnenkant nog geen blik waardig en het is oké  echt hoor serieus?!?meen je dit?! Ach nou ja ik heb mn paspoort alvast steek hem wel even in mn mond die laatste meters.

Dan kom ik bij het toegangspoortje van het vliegveld wel bemand door 1 hele dame die mijn naam vraagt, paspoort bekijkt en me van de lijst afstraalt. Lijkt wel of ik op aanwezig wordt gezet voor een les. Alles moet door de scanner en helaas moet alle elektronica los in bakjes...... dat gaat wel even duren. Het is gelukkig rustig dus ik heb alle tijd om dit op mn gemakje te doen. Kan meteen doorlopen naar de incheckbalie, waar ik een hele mooie boardingpass krijg en het moment van de waarheid, mijn backpack op de weegschaal 😱 de mevrouw achter de balie zegt niets en typt rustig verder, maar de meneer naast haar kijkt een beetje chago en vertelt dat ik toch echt te zwaar beladen ben. Ja,sorry i know... maaruh ik heb 2 tickets en persoon nummer 2 komt niet Maar ik maak graag gebruik van haar bagage 😌 als ik het tweede ticket laat zien en zeg dat zij echt niet gaat komen omdat ze op Lamu achterblijft is hij tevreden en mag mijn backpack zonder bij betalen gewoon mee, thnx to Laura haar ticket.

Ik heb nog ruim anderhalf uur voordat mijn vliegtuig naar Nairobi vertrekt dus ik koop een lauwe cola zero en een appeltje en bel nog even met het thuisfront. Schrijf nog een stukje blog en begin dan toch een beetje zenuwachtig op mijn  stoel been en weer te schuiven aangezien er geen schermen zijn en er ook niet echt iets omgeroepen wordt heb ik geen idee wanneer ik naar h ert vliegtuig zou moeten. Er landt om 11:10 een vliegtuigje van 540 daar vlieg ik niet mee, toch!?ik vertrek wel 11:30 dus moet ik dan niet boarden?! Uhm naast me zit iemand met hetzelfde boarding ticket dus ik blijf nog even rustig en geduldig wachten.

Binnen 10 minuten is het vliegtuig volgeladen en vertrokken en na 11 minuten staat het volgende vliegtuig klaar om ingeladen te worden. Het is een heel wit vliegtuig dus geen idee of het mijn vliegtuig is maar dan zie ik het meisje van de balie met een vestje van skyward naar de gate lopen dus ik denk dat dat dan betekend dat dit mijn vlucht is. En ja hoor ik mag door de gate het vliegtuig in, we hebben geen vaste zitplaatsen dus ik neem lekker achterin plaats bij een raampje en er komt niemand naast me zitten. Daar zit ik dan op weg naar Nairobi, ik gooi Spotify aan en kijk uit het raampje als we opstijgen en zie Lamu langzaam verdwijnen.

Voordat ik het in de gaten heb landt het vliegtuig alweer, hij het was toch meer als een uur vliegen en we zijn nu nog geen 40 minuten onderweg. Ik wil mijn spulletjes al bij elkaar rapen als ik heel slim mijn oordopjes even uit mijn oren doe en nog net hoor dat de stewardess iets zegt over Mombasai. Oh...... we hebben dus een tussenstop.... oké dat was ik even vergeten🤣  dan blijf ik toch nog maar even zitten tot we weer vertrekken naar Nairobi.

Het is echt een vlucht van landen en stijgen zo kort zijn de vluchtjes steeds. Maar het is best relaxed zitten zo twee stoelen voor mij alleen en een koud watertje en een lekker koekje. Dan landen we toch echt in Nairobi en is het tijd om uit te stappen. Aangezien ik weer op Wilson heb gevlogen weet ik dat ik op de landingsbaan moet wachten op mijn tas en niet door moet lopen op zoek naar een bagageband. Het is vandaag een stuk drukker dan de vorige keer en ik moet gewoon in een rij staan.

Ik sleep mijn rugzak over de grond heb geen zin om die 25kg weer op mijn rug te heisen. Het is vandaag wel een stuk beter weer als de vorige keer, de zon schijnt en mijn vest is lichtelijk overbodig dus die prop ik nog ergens in mijn tas erbij. Na 20 minuten mag ik eindelijk door het ene beveiligingspoortje en ben ik klaar om Nairobi in te gaan.

Als het goed is staat er een taxi shuttle op me te wachten die me naar mijn lodge brengt. Geen idee waar die staat dus in plaats van alles te slepen is het tijd om weer als pakezeltje door het leven te gaan en gooi de backpack op mn rug en sleep de andere twee tassen mee. Gelukkig is dr taxistandplaats vlak bij de uitgang en ik zie vrij snel al iemand met het bordje wildebeest eco lodge Marina! Yeah that's me! Hij is zo lief om een tas van me over te nemen en we lopen naar de taxi en ik dump alle bagage in de kofferbak.

Daar ga ik weer het gekkenhuis van het verkeer van Nairobi in. Wat een wereld van verschil met het autoloze Lamu met zijn ezeltjes. We zigzaggen door het verkeer en verlaten uiteindelijk de drukte en komen aan de rand van het nationale park waar een tentenkamp is. Aangezien ik alleen ben heb ik sociaal gedaan en heb ik een bed gereserveerd in een slaapzaal, jajaja slapen met vreemde🙈 ik ga het meemaken.

Ik check in en wordt naar dorm B gebracht, een grote tent met 4 stapelbedden waarvan de helft maar bezet is zo te zien. Ik krijg bedje nummer 38 het internet achterin de hoek. Ik plof neer op het bed zo'n dag reizen hakt er toch wel weer echt in.

Tijd om maar eens te kijken voor iets te lunchen en ik loop naar het restaurant wat een super leuk paviljoen is dat uitkijkt over een vijvertje en het zwembad. Ik bestel een tosti en een coke zero en geniet van deze heerlijke simpele lunch. Even het thuisfront op de hoogte stellen dat ik veilig en wel weer op het vaste land geland ben.

Het is super lekker weer strak blauwe lucht en het zwembad ziet er wel heel uitnodigend uit. Tijd om om te kleden en een duik in het zwembad te nemen. Damn wat is dat water koud😱 duidelijk geen verwarmd zwembad maar het is heerlijk verkoelend en ik heb het zwembad helemaal voor mezelf. Nog even een beetje zonnebaden en een paar bladzijden lezen voor ik opzoek ga naar de douches.

Het ziet er echt allemaal super netjes en schoon uit. Het heeft echt het gevoel van kamperen, helaas heb ik niet echt warm water maar goed dat geeft niet. Tijd voor het avondeten en een filmpje. Ik bestel een heerlijke hamburger en kijk een filmpje op Netflix. Ik kan haast mijn ogen niet meer open houden dus het wordt tijd om maar eens mn bedje op te zoeken.

Bij de tent aangekomen liggen er al 4 mensen te slapen dus ik probeer zo zachtjes mogelijk om mijn bedje in te kruipen, en zoals jullie mij kennen is dat lichtelijk onmogelijk aangezien ik gewoon heel lomp ben🤣. Ik kruip onder de lakens en halverwege de nacht sla ik toch ook maar de deken over me heen aangezien het best koud wordt. Ik slaap echt als een roosje..... een goed bed en geen haan die me om 5 uur wakker maakt, dus ik slaap heerlijk uit tot kwart over 6!

Woensdag

Zo uitslapen dat is lang geleden! Ik kijk nog even een filmpje voor ik mijn warme bedje verlaat en naar het ontbijt ga. Het is echt super relaxed hier je bestelt lekker je ontbijtje kan broodje roosteren en je krijgt een eigen pot met thee. Het is heerlijk rustig en het is echt super om zo in de natuur te zitten.

Als echte kampeerder weet ik dat je altijd moet kijken of er niet een andere douche is die beter is. Dus ik neem nu de tweede douche en heb daar geen spijt van. Het is echt zo heerlijk warm en een zalige straal. Super schandalig sta ik veel  t lang onder de douche, maar het is zo lekker ik kan hier wel de hele dag blijven staan. Na een minuut of 10 is het toch echt tijd om onder de douche vandaan te komen. Tijdens het afdrogen zie ik het briefje met de vraag om zuinig te zijn met water🙈 oepsie..... sorry.....

Zo fris en fruitig eens bedenken wat ik vandaag ga doen. Ik kijk bij de receptie in het boek met de safari en tripjes maar ik sla steil achterover van de prijzen die ze hier vragen. Dus ik pak mijn loney planet en ga maar eens kijken wat ik zelf kan ondernemen. Het centrum is nog best ver weg, ik zou heen kunnen lopen en terug een taxi kunnen nemen?! Of toch maar iets anders?! Oh het karen Blixen museum en tearoom garden zijn niet zo mega ver hier vandaan, bijna 10 km maar dat moet kunnen.

Daar ga ik dan muziekje op, de top 500 van de '90s zo heerlijk en zo fout! Het is een heerlijk stukje lopen en het weer is ook super blauwe lucht maar wel met een briesje. Ik loop eerst langs de suburb en dan kom ik bij Karen aan, dit is 1 van de rijkere wijken van Nairobi en dat is ook te merken aan de huizen. Het ziet er dan ineens allemaal zo mooi uit die grote villa's.

Na ruim anderhalf uur lopen kom ik aan bij het Karen Blixen museum. Ze is van Deense komaf en de film out of africa is naar haar boek en leven gemaakt. En deze hele wijk is dus naar haar vernoemd. Ik neem een rondleiding door het huis en de tuin en Fredrick mijn gids vertelt een hoop. Het is bijzonder om te zien en te horen hoe ze geleefd hebben en hoe goed het allemaal onderhouden is.

Tijd om het culturele in te ruilen voor een beetje relaxen en dus loop ik iets verder door naar de teagarden waar ik heerlijk langs een zwembadje geniet van een welverdiende lunch. Mijn clubsandwich is echt huge en met moeite krijg ik het hele gevaarte naar binnen. Ik zit even heerlijk met mijn voetjes in het water en geniet van de serene rust die hier heerst. Ik twijfel of terug lopen of toch heel lui een uber nemen.....

Oké die club sandwich was een mega calorieën bom en het lopen was wel even lekker om gedachten te verzetten dus ik besluit om ook terug te lopen. Ik vraag me nu achteraf serieus af waarom!!!! Want damn uiteraard nu kom ik niets of niemand tegen onderweg die een liftje kan geven geen uber geen motor niets..... en de laatste 2 kilometer zijn echt Killing ik voel de blaren gewoon overal en mijn schoenen vinden dat ze na 3 jaar trouwe dienst die laatste paar kilometers er echt klaar mee zijn en de hele zool van mijn fucking schoen is los gekomen.

Ik heb echt bijna een uur gedaan over die laatste 2 kilometer maar ik ben er ik ben terug in de tent. Ik trek mijn schoenen uit en het is echt verschrikkelijk mijn voeten doen echt zo'n pijn en ik heb op z'n minst 9 blaren die ik nu kan zien. Ik loop zo goed als het kan op blote voetjes naar het zwembad en neem een duik in het koude water.

Ik blijf tot ver na zonsondergang heerlijk met mijn voetjes in het water zitten geen zin om terug te lopen naar mijn tent want ik wil niet meer lopen. Dan wordt het echt te donker en begint het flink af te koelen dus ik strompel rustig naar de douches en geniet van een héérlijke warme douche.

Er zijn vandaag heel weinig mensen, mijn tentgenootjes liggen of al te slapen en de andere zie ik niet. Dus ik kijk nog even relaxed een filmpje na het avondeten en denk dat het dan verstandig is om mijn beentjes rust te geven en te gaan slapen.

Zo lekker als ik gisteren geslapen heb zo slecht slaap ik vannacht. Ik heb een bovenbuurman en die ligt totaal niet stil en met iedere beweging die hij maakt beweegt het stapelbed alle kanten op en ik dus ook..... gelukkig begint het te regenen en van het tikken tegen het tentdoek wordt ik uiteindelijk slaperig en val ik in slaap.

Donderdag

Oh..... het is echt veel te vroeg.... maar mijn bovenbuurman en zij buren vertrekken heel vroeg. Ik blijf nog even liggen smoezen wachten op het ontbijt om 7 uur..... Ik zet mijn voet naast mn bed en wat heb ik daar een spijt van, ik schiet bijna tegen het plafond van de pijn.... oké de eerste paar stappen zijn even lastig maar daarna gaat het wel weer en strompel ik naar het ontbijt.

Na het ontbijt heb ik niet echt plannen voor vandaag en misschien is dat ook maar wel goed want mn arme voetjes willen niet echt meer...

Ik klets even wat gezellig met Christina mij buurvrouw uit de galapagos eilanden. Ze vertelt hoe ze een maand bij mensen thuis gezeten heeft en nu heel blij is met de douche en wc. En na haar verhalen ben ik denk ik toch heel dankbaar dat we in zo'n vrij luxe hotel hebben gezeten want haar douche was dus een fles water that's it.....

Een dag niets doen blijkt nog erg lastig dus plak mijn voeten vol met blaren pleisters en probeer met veel moeite om mn gympies aan te trekken. Oké niet zo'n heel strak plan maar ze zitten en als ik loop voelt het nog best oké. Volgens Google Maps is er een winkelcentrum aan het einde van de straat het is maar 3 km lopen dat moet kunnen 🤔

Met muziekje erbij is het nog best te doen en zolang ik maar in beweging blijf vinden mn voetjes het wel oké. En inderdaad net om de hoek aan het einde van de straat ligt een groot winkelcentrum galleria.

Ik kijk nu al uit naar de verse pistoletjes van de Carrefour en lekkere smeerkaasjes😍 echt ik wist niet dat je brood zo kon missen. Des te groter is de teleurstelling als dit een mini Carrefour blijkt te zijn en er dus geen bakkerij is.... dus geen verse broodjes 😢 helaas pindakaas.

Ik neem wat te snacken mee vanavond is het Halloween dus dan is het movie night. Tja als er geen verse broodjes zijn hoef Ik ook geen beleg en heb ik uiteindelijk maar een paar schamele boodschappen bij elkaar geraapt, chocolade, chips, kauwgom en popcorn.

Mijn voeten willen echt niet meer..... dus besluit ik om lekker te gaan lunchen bij java house en de wrap smaakt echt heerlijk misschien nog wel lekkerder als een pistoletje ;) tijd om weer terug te strompelen wat ben ik blij als ik straks mijn schoenen uit mag doen en een duik ik het zwembad kan nemen.

Het is vandaag een beetje raar weer dan weer regen dan een strak blauwe lucht en als ik terug kom van lopen begint het zelfs weer te regenen. Oké dan maar geen duik in het zwembad maar heerlijk lekker onder mijn heerlijke douche😍 sorry voor al het waterverspillen maar damn die douches zijn zo lekker hier.

Ik zit op de veranda even wat werk voor acta te doen als er iemand vraagt of ze bij me mag komen zitten. De helft van de tafels kan namelijk niemand aan zitten omdat het regent. Tuurlijk schuif gezellig aan geen probleem ruimte zat. Als ik klaar ben met werken raken we aan de praat en het is super gezellig en ontspannen. Ze gaat wel vroeg richting haar tent dus kan ik mijn chips en popcorn tevoorschijn pakken en zet ik carrie aan.  Heerlijk een beetje gruwelen in het donker als ik ineens merk dat ik nog de enige op de veranda over ben.  Tijd om maar eens mn bedje op te zoeken. Christina ligt inmiddels ook al in coma en we zijn nog maar met zn tweetje over in deze grote tent.

Vrijdag

Ik word helaas alweer vroeg wakker maar dit keer van de regen en wind die tegen het tentdoek te keer gaan. Christina is ook al wakker dus ik hoef gelukkig niet zachtjes te doen. Ik begin m'n spulletjes een beetje bij elkaar te rapen want vandaag ga ik naar Moraan en Aden toe :) gezellig een paar daagjes bij hun logeren en leuke dingen doen. Ik zal wel alleen naar hun toe gaan, want Laura  heeft besloten om nog langer op Lamu te blijven en komt dus niet terug om haar verjaardag te vieren😑

Bij het ontbijt komt Emilie, het meisje van gisteravond er weer gezellig bij zitten en we raken weer aan de praat over wat onze plannen zijn. Zij gaat morgen naar Uganda toe en bezoekt straks nog de sloppenwijk kibera vanuit hier en of ik misschien zin heb om mee te gaan. Het plan was eigenlijk om bij het zwembad te gaan hangen maar het weer in Nairobi heeft daar andere gedachten over en het regent al de hele morgen dus het lijkt mij wel een uitstekend idee om mee te gaan.

Ik pak nog even snel de laatste dingen in gooi mijn belangrijke spullen in een kluisje en mag mijn backpack dumpen bij de receptie. We gaan met een gids die zelf uit de sloppen komt er naar toe, de wandelroute is afgezet door de overheid vanwege onveilige situaties dus of we het erg vinden om met een taxi er heen te gaan want we moeten over de southern bypass. Geen probleem ik ga liever met de auto dan lopen, mijn voeten hebben er nog steeds weinig zin in om veel te lopen.

Het is echt te bizar voor woorden om te zien hoe groot en hoe veel mensen er in de sloppenwijken van kibera leven. En dan bedenken dat er nog 2 andere grote sloppenwijken zijn  in Nairobi alleen. Er wonen hier meer als een miljoen mensen en ik kan moeilijk de woorden vinden om te beschrijven wat ik zie. Huisjes wat eigenlijk geen huisjes te noemen zijn een doos is misschien nog een betere verblijfplaats. Maar ondanks alle ellende die je hier ziet probeer je toch dat ze er van alles doen om het beter te maken. Er zijn veel projecten in de sloppenwijken die zorgen voor elektra, schoon water en kans op onderwijs voor de kinderen. Mensen zijn ook zuinig op wat ze hebben en proberen zo goed mogelijk om alles netjes te houden. Hun verblijfjes dan want buiten  is het gewoon 1 grote vuilnisbelt en ik snap niet hoe ze zo kunnen leven en ook nu ben ik weer heel blij met het feit dat mijn wiegje in Nederland stond.

We gaan nog langs een klein winkeltje dat gerund wordt door vrouwen uit de sloppenwijk die hiv hebben en die nergens anders hulp krijgen. Hier worden ze niet alleen geholpen op medisch gebied maar ze recyclen ook nog een hoop spullen, maken er sieraden vanen verkopen die dan weer door. Ik kan het niet laten om twee armbandjes te kopen want ik heb hier het gevoel dat ik er echt iets goeds mee doe. Helaas hebben ze niet de massai deken waar ik naar op zoek ben anders had ik die ook nog mee genomen.

We moeten even wachten op de taxi die ons terug brengt naar de lodge en onze gids Patrick laat ons even alleen achter. Na 5 minuten komt hij ineens terug en heeft hij de massai deken met de juiste print gewoon gevonden voor me! Jippie kan ik Jenneke blij maken met haar deken!;) We rijden met de taxi terug naar de lodge en het is bizar om te zien hoe dicht rijk en arm hier naast elkaar ligt want direct naast kibera ligt karen 1 van de duurdere wijken van Nairobi.

Bij de lodge aangekomen geniet ik van een laatste lunch hier, zeg gedag tegen christina en emilie en dan neem ik de taxi naar Moraan. Super handig zij woont recht tegenover the hub in Karen dus makkelijk om aan de taxi chauffeur uit te leggen. Het is vrij druk op de weg want het vrijdagmiddag dus iedereen is op weg naar huis.

Binnen een klein half uurtje sta ik bij Moraan en  Aden op de stoep hier waren we bijna 2 maanden geleden voor het eerst en het voelt een beetje als thuiskomen. Aden is heerlijk in de tuin aan het spelen met Senna en Pablo en ik klets even gezellig bij met Moraan. Het huis is inmiddels een stuk huiselijker geworeden en er staat een heerlijke bank met super veel kussens zo lekker om in weg te zakken.

Het is echt heerlijk om gewoon dat gevoel van een huis te hebben. Een keuken en kunnen koken zo heerlijk dat mis ik ook wel echt! Super leuk vandaag gaat Judith de Keniaanse huishoudster ons leren om een Keniaanse chickenstew met chiapati te maken. Pablo en Aden willen graag helpen met het maken van de chiapattis  en het is net alsof je klein pizza's aan het maken bent.  Uiteindelijk hebben de kids er genoeg van dus doen Moraan en ik het verder onder begeleiding van Judith en we hebben de smaak te pakken. Ik op het uitrollen van de chiapatti en Moraan in het bakken we hebben een goeie docent en het ziet er allemaa heerlijk uit.

Ik klets nog wat met Pablo en echt bizar mannetje is denk ik een jaar of 10 a 11 maar hij weet serieus alles van Friends en kan hele stukken letterlijk napraten. Tja aangezien ik die serie op z'n minst al 10x gezien heb als het niet meer is kan ik er gelukkig ook wat van. Dan sluiten we nog een weddenschap af want volgens hem is er geen lesbische bruiloft en ik weet zeker van wel...... eens kijken wie die gaat winnen. Dan worden Pablo en Senna opgehaald om naar huis te gaan en is onze chicken stew bijna klaar 😁

Zo even gezellig de tafel dekken en wachten tot het eten klaar is met pruttelen. Het is echt heerlijk en de chiapattis zijn ondanks dat we beginners zijn toch aardig gelukt en we smullen allemaal, behalve Aden die doet een beetje moeilijk maar goed dat heb je met kids.

Na het eten is het tijd om lekker te relaxen en bad en bedtijd voor de kleine man. Ik hang heerlijk in de bank bol kussens en het is zo relaxed dat ik bijna in slaap val. Tijd om ook maar naar bed te gaan morgen weer een dag.

Zaterdag

Ook hier ben ik weer vroeg wakker ik geloof niet dat ik nog een keer kan uitslapen zolang ik in Afrika ben. Ik heb vannacht in de logeerkamer geslapen en het bed was echt zalig dus ik ben wel helemaal uitgerust. Ik kijk maar een filmpje en wacht tot er wat leven in het huis komt. Dat duurt nog wel even dus ik kijk nog een filmpje schrijf een blogje en dan komt er leven in de brouwerij.

Na een zalig ontbijt, wat is het toch echt lekker om een boterham echt bruin brood!!!met Nederlandse oude kaas te eten😍😍 zo zalig. Dan is het tijd om te bedenken wat we vandaag gaan doen. Aden heeft geen zin om mee te beslissen dus ik mag kiezen wat ik wil doen, maar er is zoveel te doen🙈 We besluiten dat het vandaag een mooi dagje is om naar het national museum te gaan aangezien het vandaag niet zulk heel mooi weer is.  Senna gaat ook nog gezellig met ons mee dus als zij is afgezet gaan we met zn 4tjes op stap. Uiteraard met de Nintendo switch en de iPad op de achterbank want zonder kan niet ;) Het is een puzzeltocht om bij het museum te komen aangezien de navigatie niet zegt of je boven of onderlangs moet, maar met maar 1klein foutje komen we toch bij het museum aan.

Ik mag mijn rugzak niet mee naar binnen 🤔 die moet ik afgeven.... beetje raar maar goed vooruit en dan gaan we samen met onze gids Victor door het museum. Het is een bonte verzameling van van alles en nog wat. Er is een stukje over de Afrikaanse geschiedenis, een heel gedeelte met alle dieren die gevonden kunnen worden in Kenia en ook nog een stuk over de geschiedenis van Kenia zelf.

Het is wel heel grappig om te zien wat ze hier soms in een display zetten zo zit bij de tentoonstelling circle of life hele gave oude items van vroeger maar er hangt ook een plastic bordje met een tuitflesje want zo is hoe de kinderen nu te eten en drinken krijgen. Interactief is ook nog een begrip dat ze hier in museums moeten uitvinden dus voor de kids is het op een gegeven moment wel genoeg geweest. We moeten nog langs een grote collectie met allerlei opgezette vogeltjes in alle vormen en maten en een bonte verzameling aan kleuren.

Tijd om even een hapje te gaan eten en we gaan maar het museum restaurantje. De keuze is niet heel groot en het begint al een beetje tegen etenstijd te lopen dus besluiten we om ergens anders te eten. Aangezien het mijn feestje is mag ik kiezen en het wordt sushi 🍣 er moet vrij dicht bij een goed restaurant zijn en ook de kids willen graag sushi dus daar gaan we dan op naar de sushi!

Het is inderdaad een klein stukje rijden en dan komen we bij ABC mall en volgens Google Maps zijn we op de juiste plek. Helaas bij navragen blijkt Google het toch verkeerd te hebben en blijkt het aan de andere kant te zitten. Tja we zijn hier nu toch en hebben allemaal best trek en er zit een pizzeria🍕🍕🍕 dus dan maar geen sushi maar een lekkere pizza is ook een goed alternatief 😉

360 degrees  pizza echt zalig gewoon om je vingers bij af te likken. Moraan en ik nemen allebei een andere pizza en delen deze want er is zoveel om uit te kiezen, maar onze keuze is niet verkeerd want het smaakt zeer goed. Nog een lekker ijsje als toetje en het was echt een zalige maaltijd, het is zo fijn om niet meer altijd maar hetzelfde te hoeven eten.

We brengen Senna naar huis en kletsen nog even gezellig met de familie en dan gaan we zonder Aden naar huis want die blijft gezellig logeren. We kijken twee afleveringen van trippers 1 over de andere sloppenwijk, dandora. Het is echt zo bizar om dit te kijken wetende dat dit maar een paar kilometer verderop gewoon nog steeds zo is.😢 Hoe blij mensen kunnen zijn met een afvalwater vol met afval echt zo ongelofelijk hartverscheurend en niet te bevatten. De tweede aflevering is gelukkig wat luchtiger en gaat over de beachboys van Mombasai. Het achterliggende verhaal is natuurlijk gewoon net zo triest als de vuilnisbelt, want eigenlijk zijn het gewoon mannelijke hoeren maar hoe die dude zichzichzelf aankleed als massai om zo de Europese vrouwtjes te lokken🤣ja hoor wij vinden zo'n wikkeldoek/jurk ubersexy.🤣

Tijd om weer naar bed te gaan heerlijk zo'n relax avond thuis wat kan je daar soms toch van genieten.

Zondag

Tja verrassing ook vandaag ben ik weer super vroeg wakker..... Ik zet een kopje thee, pak mn laptop en nestel me in de bank met alle kussens en ga eens bedenken welke film ik deze ochtend ga kijken. Ik heb coco van disney nog niet gezien en ik heb net binnen met downloaden dus dat komt goed uit. En zoals altijd is ook deze disney film weer leuk! Goed begin van de zondagochtend.

Ik dek de tafel alvast en wacht rustig af tot Moraan wakker wordt. We ontbijten nou ja ontbijten, brunchen samen en kletsen gezellig. Het was echt een heerlijke zondagochtend 😍 Tijd om te bedenken wat we gaan doen, mijn voetjes zijn wel al iets beter maar echt zin om veel te lopen heb ik niet en doen we Aden ook geen groot plezier mee.... dus we gaan naar karuka forest waar ze een restaurantje hebben.

Natuurlijk moeten we eerst nog Aden ophalen bij Senna en Pablo dus op naar Karen. Eigenlijk wil ie helemaal niet mee want hij heeft het enorm naar zijn zin. Dan komt ie toch maar mee en gaan we op naar het river café. Ik moet nog even bellen om een plekje te reserveren en er is gelukkig plek dus daar gaan we dan. We nemen de toeristische route. En het is zo leuk om om je heen te kijken je ziet zoveel! We gaan van midden in de stad naar de natuur met allemaal bergen en een hoop groen Nairobi is echt wel een aanrader om heen te gaan er is zoveel te zien en te doen.

Met een klein uurtje zijn we in karuka forest en het is echt zo ongelofelijk dat dit zo dichtbij zo'n grote stad ligt. We nemen heerlijk plaats aan een tafeltje bestellen wat te drinken en denken nog even na over wat we gaan eten...... lastig zoveel keuze. Er komt een tafeltje met beter uitzicht vrij dus we verplaatsen ons naar dat tafeltje. Ik bestel een steakhet is zolang geleden dat ik een stuk goed vlees op heb dus daar heb ik echt super trek in! En het is echt zo lekker 😍 heerlijk het is echt zo genieten lekker eten, mooi uitzicht en goed gezelschap. Aden vertelt mijn plannen voor zijn eigen restaurant later zo heerlijk hoeveel fantasie kids nog hebben altijd zo leuk! Uiteraard nemen we ook nog een toetje toe en ik neem een death by chocolate!En het is maar goed dat we delen anders had het niet gepast.

Op de terugweg gaan we nog even langs het huis van een vriendin om stoelen terug te brengen. Ze wonen echt naast het Forrest hun achtertuin is gewoon dat bos!!!😱😍 zo'n mooi plekje!! We gaan nog even naar binnen voor een drankje en knuffelen met de hondjes 🐕 zo super lief ze hebben 3 jack russels en nog 2 puppies en wat zijn die super schattig ik zou er zo 1tje mee willen nemen. Terwijl er rustig een biertje zitten te drinken slingeren er apen door de bomen echt zo bizar gewoon apen in je achtertuin dat bedenk je toch niet! Ja ik zou hier ook nooit meer weg willen ik snap het wel dat ze hier zijn blijven wonen.

Tijd om naar huis te gaan en tijd om in te gaan pakken en een vliegticket te boeken! Tijdens het eten hebben we alle voor en tegens tegen elkaar gezet en uiteindelijk hebben de voors met gemak gewonnen dus morgen vlieg ik naar Eldoret.😁 Ik kan of mega vroeg vliegen wat niet heel handig is of er is een vlucht om 14 uur dat lijkt me een beter idee, dus ik boek online een ticket en dan is dat ook weer geregeld. Morgen is gewoon een schooldag voor Aden dus de kleine man moet op tijd naar bed. Ik prop alles zo goed als het kan weer terug in mn backpack. Waarom lijkt het toch alsof het steeds meer wordt!😱of ik word gewoon slechter in inpakken dat kan natuurlijk ook want ik heb niets gekocht.

Maandag

Ik heb echt zo'n slapeloze nacht gehad ik lag om 4 uur al klaar wakker 😱😱 gelukkig hebben we Wi-Fi en Netflix dus ik kijk maar een filmpje om de tijd te doden. Dan komt er beneden wat leven in de brouwerij, klaar maken om naar school te gaan. Dikke knuffel want ik zie Aden niet meer want ben al weg als hij uit is. Moraan heeft ook wat dingetjes te doen vanmorgen dus ik heb de tijd voor mezelf. Ik loop even naar de overkant naar the hub even lekkere pistoletjes scoren en misschien nog een nieuwe tas want mijn handtas is iets wat klein en een beetje aan het einde van zijn Latijn dus vervanging zou niet gek zijn.

Helaas hebben ze deze keer geen leuke tassen dus dat feest gaat niet door, maar koop een lekkere lunch en loop weer terug richting huis. Judith en Brian zijn inmiddels aan het werk dus ik kan gelukkig weer naar binnen. Ik maak mijn lunch klaar en geniet extra van mijn pistoletjes met kaas en hagelslag😍😍 dit ga ik missen......

Moraan besteld een uber voor me en die is er echt bizar snel en dan is het tijd om afscheid te nemen en richting het vliegveld te gaan. Moraan is zo lief om mijn backpack te dragen en ik sleep mn rugzak en handtas mee. De uber staat nog aan de overkant en draait de oprit op, dumpen de tassen in de kofferbak en een dikke knuffel en daar ga ik op naar het vliegveld. Dit keer wel het grote vliegveld dus het is nog ruim een half uur rijden, maar mijn uber chauffeur is erg aardig en kan nog aardig rijden ook. Hij legt ook heel lief van alles uit wat we onderweg zien en hij is zeer geïnteresseerd in mij en mijn liefdesleven, want ik heb nog geen ring dus ik ben nog niet getrouwd?!nee ik ben niet getrouwd ik ben helemaal single..... ja nee dat kan niet hoor ik moet hem gewoon als man nemen dan komt het allemaal goed🤣 oké nou nee dankjewel dat hoeft niet hoor ik zoek nog wel even verder🙄

Bij de luchthaven aangekomen moet ik als passagier uitstappen, ik mag niet blijven zitten ivm de security check oké dan..... dus loop ik door een hokje en een scanner en wacht tot mijn uber door de security is en stap weer in. Heb dit vliegveld alleen nog maar s'nachts gezien en ben verbaasd over hoe groot en modern en netjes alles is. Ik word netjes bij de domestic flights gedropt en daar ga ik dan met mn spullen op naar de gate. Ik sta kennelijk niet bij de goede gate want ik mag niet naar binnen, ik moet met een bus naar weer een andere gate toe..... oh oké ja hoor goed ik sleep alles wel daarheen gelukkig heb ik een trolley karretje dus dat scheelt weer een heleboel. Ja ik moet idd de bus hebben en er zit verder niemand in dus heb de hele bus voor mezelf, mijn maatschappij heeft kennelijk een hele eigen hangar dus ik hoef niet te zoeken waar ik heen moet dat scheelt weer. Het is er echt mega stil er is gewoon niemand misschien dat ze daarom ook niets zeggen van het feit dat mijn backpack ietsje aan de zware kant is  ik mag zonder problemen doorlopen.

Nog wel even door drie scanners heen en alles in en uit mn tas maar goed daar word ik langzaam handig in dus dat maakt ook niet meer zoveel uit. Daar zit ik dan wachtend op mijn vliegtuig naar Eldoret........

Xxsies makje

1. Gonnie:
    13 november 2018
    Je doet t goed zo in je uppie
  2. Charon:
    13 november 2018
    Onwijs leuk verhaal weer! Je maakt echt een hoop gave dingen mee zeg! Heel veel plezier nog! Xx
  3. Jannie sol:
    😍😘😘😘