Sunny sunday

10 september 2018 - Siaya, Kenia

Zondag ochtend en uitslapen is er helaas niet bij..... ik laat Laura nog even liggen en ga alvast maar het ontbijt. Valt zeker niet tegen deze ochtend 🤗  heerlijke omeletten met bacon een fruitsapje erbij goed begin van de dag. Maak ook een bordje voor Laura zodat ze straks wat te eten heeft als ze wakker wordt.

Ze ligt nog steeds in coma dus ik pak mijn laptop en zoek een plekje in de tuin van het hotel waar ik lekker kan zitten om een beetje te bloggen en wat dingetjes voor acta te doen.

Onze plannen voor vandaag zijn vrij relaxed we willen naar een hotel op een klein kwartiertje rijden waar ze een zwembad hebben🏊‍♀️🏊‍♀️🏊‍♀️ en aan het eind van de dag, na de kerkdienst komen Ronald en Paul om de planning door te nemen voor het project.

Voordat we de bus pakken naar het zwembad maak ik nog even snel een pakketje voor Caroline en haar familie, aantal tandenborstels en Tandpasta en een kleine uitleg wat goed is en wat niet..... en nu hopen dat ze t gaan gebruiken 🤞

We lopen richting het centrum van Ugunja in de hoop een busje te vinden dat ons naar het verkoelende zwembad brengt.  Dennis heeft ons verteld dat het 50 kes is om bij het zwembad te komen, maar die dude van de bus vraagt 100 op 🤔 nope sorry maar alleen omdat we mzungi zijn moeten we 2 x zoveel betalen?!?!? Nope doei doei.... en we willen verder lopen dan is het ineens nee het is 70 kes pp komt door de taxes op de fuel 🙄 oké dat kan misschien nog wel waar zijn want het hele land is hier in rep en roer want de benzineprijs is bijna verdubbeld (was wel aangekondigd maar ze dachten dat t niet ging gebeuren) met als gevolg dat het bijna onbetaalbaar is voor de gewone keniaan. En voor dat bedrag gaan we niet moeilijk doen dus voor 140 kes stappen we in het busje des doods 😱 man man man die chauffeur rijdt echt niet normaal meer ik moet soms echt mn ogen dicht doen! Wil het gewoon niet zien hoe hij inhaalt en gaten in de weg probeert te ontwijken.

Na 20 minuten bereiken we onze bestemming en ik ben blij dat we er hier uit mogen!! Het hotel bevindt zich echt direct naast de weg en ziet er heel netjes en modern uit. We mogen doorlopen na de tweede slagboom is de receptie daar kunnen we ons melden.

We worden vriendelijk welkom geheten en voor 300 kes per persoon mogen we de hele dag gebruik maken van het zwembad 😎

Het is heerlijk rustig bij het zwembad en het meisje dat ons naar het zwembad begeleid, volledig in stewardess outfit inclusief coltrui en mutsje, verteld ons dat we plaats mogen nemen in 1 van de kamers of bedjes bij het zwembad. We komen hier niet om binnen te zitten dus een ligbedje it Is!🌞😎

Wat een luxe is dit! 🤗😍 heerlijk zo'n verfrissende duik echt perfect om het vol te kunnen houden bij deze temperatuur. Na 2en begint het zwembad langzaam vol te stromen met mensen (kerkdiensten zijn afgelopen) en het is gedaan met de rust.

We zijn het inmiddels wel gewend dat we worden aangestaard en nagekeken, maar de mensen hier zijn echt zonder schaamte! Ze staren ons echt zo verschrikkelijk aan het is net alsof we een attractie zijn het is gewoon echt heel erg irritant! En ook wel een klein beetje asociaal.

Deze dag aan het zwembad is wel echt wat we net nodig hebben na deze lange vermoeiende week.... 🙄 heerlijk relaxed met een boekje en een cola light genietend van de zon 😎

Rond half 5 is het tijd om maar weer eens terug te gaan naar ons hotel, Ronald en Paul zouden tussen 17 en 18 langskomen om de plannen door te nemen.  De terugweg verloopt veel beter deze chauffeur rijdt gelukkig niet als een maniak en dan valt zo'n busritje best mee !;) Laura leest mee met een berichtje dat de mevrouw voor haar typt en kennelijk staan wij Mzungi erin we blijven toch een aparte verschijning hier!😂

Terug in het hotel is het tijd om lekker onder de douche te springen en nog even verder te relaxen van deze zeer vermoeiende dag 😅 We horen of zien nog niets van Paul en Ronald en besluiten om maar wat te gaan eten. Heb nu niet heel veel trek omdat we vanmiddag bij het zwembad uitgebreid geluncht hebben. Geen zin in iets van vlees ofzo dus laat ik eens gek doen en ik bestel pannenkoeken 🥞 moet kunnen toch?!😇

Charly schuift aan en ze verteld ons dat ze de bustickets heeft gekocht! Oké dan moeten we nu dus wel echt gaan 😉 Dinsdagochtend gaan we met de easy coach naar Nairobi, daar hebben we net een hotel geboekt voor 1 nachtje en dan worden we daar woensdagochtend opgehaald voor onze 3 daagse budget  safari in de Masai mari 🐅🐆🦓🦒🦏🐘 Nu al zin in!!!! 🤗😍🤗😍🤗😍

Na het eten is het tijd om nog maar wat verder te relaxen want dat hebben we nog niet genoeg gedaan vandaag 😆  Tijd voor wat series, Laura was in slaap gevallen bij de laatste aflevering van criminal minds dus dan kijken we die nog maar een keertje.

Aangezien het de seizoensfinale is is het echt een bizar spannende aflevering waardoor we daarna klaar wakker zijn dus dan nog maar een andere serie kijken..... this is us. Dat hadden we beter niet kunnen doen want het is echt een leuke serie dus na aflevering 1 kunnen we niet stoppen en gaan we maar meteen door met aflevering 2.....

Nu is het echt tijd om te gaan slapen het is inmiddels 0115 en morgen gaan we echt van start de eerste vragenlijsten uitdelen onder de leraren op de school van Ronald en daarna de hele bende kopiëren 😏

Xxsies marina

1. Jannie sol: