Next stop: Paje 🏄‍♂️

19 november 2018 - Paje, Zanzibar, Tanzania

Woensdag

De taxi is er netjes op de afgesproken tijd en had ik voor mij alleen en mn tassen op de heenweg een 6 persoons busje nu moeten we met 3 personen en alle troep in een gewone personenauto🤣 oke gelukkig is er nog zoiets als ruimtelijk inzicht en met een beetje passen en meten zit alles er eindelijk toch in.

We hobbelen het zandweggetjes af op naar de grote weg. We gaan van bijna het noordelijkste puntje naar beneden langs de oostkust. De weg is bijna hetzelfde als weer naar townstown alleen bij de grote splitsing midden op het eiland gaan we nu links af ipv rechts af. We rijden door enorme stukken groen, met een hoop bananenbomen en palmbomen lijkt het haast wel een regenwoud. Op dit deel van het eiland bevindt zich ook het jozani Forrest.

Na ruim anderhalf uur rijden zijn we in Paje aangekomen en voor zanzibarse begrippen ziet het er hier druk en rumoerig uit en Ik zie een hoop kleine shopjes en restaurantjes. We moeten hier 2 stops maken, mijn ouders zitten in sunny guest house en ik 2,4 km verderop in demani lodge. We rijden de weg af en passeren mijn verblijf, maar die van mijn ouders moet een stuk terug liggen. Lang leve Google Maps we keren om en gaan op zoek naar sunny house, bellen even met de eigenaresse en dan weet de chauffeur wel zo ongeveer waar we wezen moeten. We rijden weer langs mijn verblijf terug naar de rotonde en vlak daarvoor schieten we de weg af een zandpad op. We rijden dwars door iets wat op een soort van marktje lijkt en dan komt Renate ons al tegemoet lopen. Paps en mams laat ik hier achter in hun huisje tussen de locals en ik zelf ga nog even een stukje verder.

Dan komen we voor de derde keer bij demani lodge maar dit keer stoppen we en kan ik uitstappen en uitladen. Je loopt meteen de bar in bij binnenkomst en er hangt een relaxed sfeertje. Het hele terrein ligt vol met zand dus het lijkt net of je toch echt aan t strand zit. Mijn kamer, sorry mijn bungalow is al klaar en ik kan meteen naar binnen. Wow!!! Als er iemand zin heeft om langs te komen ik heb nog 2 slaapplaatsen over 😁 voordeel van alleen zijn je hebt alle ruimte. Ik heb geen eigen wc en douche maar op nog geen 20 stappen is het toilet en douche gebouw dus dat valt mee.

Als ik al mn tassen gedumpt hebt loop ik terug naar de receptie om alles even te regelen en te betalen. Oh jij was degene die met zn tweeën zou komen, Jup dat ben ikke. Als ik mijn naam in het gastenboek schrijf wil het grote toeval dat er voor mij 3 Nederlandse meisjes zijn aangekomen en waarvan er 1 gewoon ook kunst heet, hoe bizar!!! Een naamgenootje dat kom ik niet zo vaak tegen.

Ik ga even in 1 van de relax banken zitten met een koud drankje en maak me klaar voor de 2,4 km wandeling. Ik hoef echt de weg maar over te steken of ik kom al op het zandweggetje richting het strand, nog even een steile trap af met tredes die soms een halve meter hoog zijn dan weer net zo breed als de traptredes van de koopgoot dus het is goed letten op waar je je voeten neerzet terwijl ik eigenlijk alleen maar van het uitzicht w genieten, wat is dit mooi zeg😍 het strand is hier nog witter en het water lijkt nog blauwer wauw!!!

Het strand is lang en uitgerekt en ik loop in de branding richting het centrumpje van Paje toe, als het goed is komen paps en mams deze kant ook opgelopen dus dan zien we elkaar ergens in het midden. Ook hier is het weer super stil en zijn er weinig tot geen toeristen. Wel zijn de massai beachboys aanwezig maar een oordopje in en ze blijven heerlijk op afstand. Wat is het toch heerlijk om met je voetjes in het zand te lopen. Het water hier is gelukkig wel iets koeler als bij miramont dus het geeft we wat verkoeling en het voelt heerlijk om geen schoenen aan te hebben want al die blaren op mn voeten laten langzaam los ziet er erg charmant uit.... not.

Dan zie ik twee bekende figuren op het strand, niet echt halverwege maar goed ik ben dan natuurlijk ook een stukje jonger☺ ze moeten even van de schrik bekomen waar ze de komende nachten moeten verblijven. Het is een gewoon huisje waar de kamers verhuurd worden en ze zitten midden in een woonwijk tussen de locals. En de omschreven supermarkt is een supermarkt volgens Afrikaanse standaard oftewel een klein shopje met tja niet heel veel voorraad.... Hun host Renate, Poolse die hier 2 huisjes heeft, is daarentegen echt geweldig is behulpzaam en weet alle in and outs om in de omgeving te doen! Top dat is altijd goed om te hebben iemand die alles weet en kan fixen.

We lopen nog even samen over het strand en gaan dan even iets te lunchen bestellen. Zoals gewoonlijk duurt het altijd even voor het eten er is maar met dit uitzicht maakt dat echt niet uit. Ik wacht met alle plezier en het wachten wordt beloond want het eten is ook nog eens erg lekker.

Dan loop ik even mee om te kijken hoe het huisje/kamer van paps en mams eruit ziet. Het is een schattige bungalow met een klein binnenplaatsje en ja je zit echt tussen de locals maar hier binnen merk je daar weinig van. De kamer is wel ietsje kleiner als dat van mij🙈 en misschien kunnen we wel van plek ruilen dat zou misschien wel wat logischer zijn.

Het wordt hier al vroeg donker en ik heb geen zin om met de taxi te moeten dus ik begin aan de wandeling terug. Paps en mams lopen ook nog een stukje mee en dan loop ik het laatste stukje alleen verder. Ik blijf nog even kijken bij een voetbal wedstrijdje tussen de locals en toeristen en loop dan rustig terug. Helaas zijn de beachboys hier hardnekkig en snappen ze de hint dat ik met rust gelaten wil worden helaas niet.

Bij de lodge aangekomen neem ik nog even een lekkere avondduik in het zwembad voor ik onder de douche ga. Ik kan hier niet de beste douche uitkiezen want er is er maar 1 dus nu maar hopen dat ie goed is. Het is een heerlijke straal alleen niet echt warm en een beetje zoutig maar verder goed te doen. Beetje jammer dat als je helemaal schoon bent je vervolgens weer met je voeten in het zand stapt zodra je onder de douche vandaan komt.

Ik lig nog even op bed voordat ik naar voren ga maar dit bed ligt echt te lekker en ik val bijna in slaap. Oké tijd om op te staan anders lig ik straks nog  voor 9 uur op bed🤣 bij de bar is het gezellig druk met alleen maar stelletjes 🤔 beetje jammer.....gelukkig is de muziek goed en de barman is gezellig dus dat maakt het dan wel weer goed.

Na het eten laat ik het eten nog even zakken en neem een lekkere cocktail die had ik wel verdiend dacht ik zo.... en dan zit ook deze dag er weer op.

Donderdag

Vandaag ben ik vroeg uit de veren zoals altijd en geniet van de rust en de vogeltjes die ik hoor, mijn bungalow heeft alleen.maar gaas en geen glas dus je hoort echt alles. Ik neem een lekker ontbijtje en krijg weer een overheerlijke verse passievruchtensapje, wat fruit en pannenkoekjes.

Na het ontbijt ga ik weer de 2,4 km naar paps en mams afleggen, met een heerlijk muziekje op loopt het lekker vlot door en het in hebben van  oordopjes werkt ook perfect tegen de opdringerige massai mensjes. Als ik bij sunny house aankom zitten ze al klaar we moeten alleen nog even wachten op twee meiden die ook met ons meegaan. We gaan vandaag maar jozani Forrest waar je aapjes kan bekijken en een stuk mangrove bos door kan lopen. Renate had in het andere huisje twee meiden die er ook graag heen wilde dus gaan we met z'n allen op stap. Ze komen even snel de tuin binnen ze moeten nog even ontbijten en dan komen ze eraan, geen haast we hebben alle tijd.

Rond een uur of 11 zijn ze terug van het ontbijten, Monica uit Polen en Marine uit Frankrijk, en lopen we met zn allen richting de bussen. We gaan met de dala dala (het lokale ov) naar het bos toe, het is de eerste keer dat paps en mams met het ov in Afrika gaan dat wordt leuk. Het begint al goed, het is lekker warm en we kunnen allemaal zitten in de bus die in vergelijking met de busjes in Kenia echt ruim is, je kan er gewoon rechtop in staan. Het is vandaag weer een mooie zonnige dag en de dames hier zijn bijna allemaal volledig gesluierd en ook hier is het hebben van een goeie deodorant geen must en dus ervaren ze de eerste heerlijke geurtjes die dit met zich mee brengt.

De bus rijd in rap tempo richting het jozani Forrest met hier en daar en stop om iemand in of uit te laten op de meest afgelegen plekken. We worden netjes voor de ingang van het park afgezet en lopen richting de receptie. We zijn het park nog niet in of we zien al een heleboel aapjes in de bomen zitten. Zo dichtbij heb ik ze in kakemega niet gezien!

Bij de receptie aangekomen is er geen gids beschikbaar dus we moeten even wachten tot er iemand terugkomt,  geen probleem we wachten wel en lezen in de tussentijd de infobordjes/tentoonstelling die hier opgesteld staat. Ik voel me meteen schuldig dat ik lang onder de douche gestaan heb want volgens deze informatie gebruikt een toerist 40x meer water per dag dan een local 😰 oepsie.

Daar is onze gids we gaan met zn 5en en krijgen er nog 2 Duitse uber safari toeristen bij, die hebben het kledingadvies vd loney planet heel letterlijk genomen. Er zijn in totaal 3 routes om te doen, aapjes bos en mangrove en we mogen zelf bepalen wat we willen. We beginnen met de aapjes alleen hebben die er nu even geen zin in en is er ineens geen aap meer te zien of te horen. Oké dan gaan we eerst de bosroute lopen geen probleem we zijn flexibel.

Het blijft mooi om door zo'n bos te lopen al die kleuren en hoe groot! Helaas gebruiken ze hier op zanzibar voornamelijk nog hout om alles mee te doen dus het bos is in rap tempo gekrompen, maar gelukkig is er besef dat ontbossing een probleem is en hebben ze zelf weer een bos aangelegd.

Het is een heerlijke wandeling en we horen vooral hier en daar een aap maar echt zien is nog niet gelukt. Hopelijk laten ze zich zowel zien als we opzoek naar ze gaan. Na de boswandeling is het tijd om aapjes te kijken en we hebben geluk, onze gids weet ze uiteindelijk te vinden en het lijkt wel of ik in de apenheul ben. Ze springen van tak naar tak en lopen rakelings langs mn voeten. Er zijn een paar kleintjes bij die met elkaar aan het spelen en stoeien zijn en er loopt er 1tje een bloedneus op. Het is echt te cute voor woorden om de aapjes van zo dicht bij te zien🐒 ze blijven gewoon stil zitten en poseren bijna voor de foto.

Oké tijd om verder te gaan en maken eerst een pit stop bij de receptie en dan wordt ons gevraagd of we de mangrove willen zien. Tuurlijk we hebben er voor betaald en hebben nog alle tijd dus ja is een goed plan! De Duitsers zijn hier met een taxi gekomen dus onze gids wil heel graag dat zij met hem en de taxi naar de mangrove gaan en wij moeten dan even lopen het is een klein kwartiertje het pas af kan niet missen. Maar de Duitsers hebben helemaal geen zin om met de taxi te gaan die willen ook lopen en dus gaan we met zn allen lopen (geloof dat de gids graag de auto in was gestapt😉)

De zon brandt heerlijk en we stappen lekker flink door, zo nu en dan even de busjes in omdat er een bus langs moet. Dan komen we bij de ingang van de mangrove, het is onderdeel van hetzelfde bos het werkt alleen compleet anders. Het is hier super koel alles is overgroeid en de aarde is compleet zwart. Als je goed kijkt zie je een hoop kleine krabjes 🦀 lopen zo grappig om ze zo zijwaarts te zien bewegen. We krijgen een hele uitleg over eb en vloed en hoe belangrijk de mangrove is als kweekvijver voor de oceaan, zonder zou er geen vis of krab meer zijn.

Onze rondleiding zit erop en dan is het tijd om richting de dala dala te lopen, maar eerst een pit stop bij het restaurantje/werkplaats. Een zalig koud drankje en even kijken hoe ze die omslagdoeken maken op een old fasgifashion weefraam. Super gaaf o. Te zien dat h ert echt nog met d stand gebeurt en niet met machines.

Onze gids geeft de tip om even voorbij de politiepost te lopen want dan heb je meer kans om de dala dala in te komen, want ervoor dan willen ze hem niet te vol douwen. We lopen dus voorbij de politiepost op zoek naar een stukje schaduw en daar wachten we dan tot er een dala dala naar paje komt en waar nog plaats is voor ons. Na een busje op 4 of 5 komt er eindelijk een goeie aan, hij zit al aardig vol maar het is Afrika dus proppen met die hap. Monica, Marine en ik staan in het gandpad en staan lekker klem, paps en mams stappen als laatste in en hebben de eer om op een emmertje te mogen zitten. Vind ik nog best luxe vergeleken met de houten plankjes waar ik op gezeten heb😉

We zijn in no time weer in Paje wat ging dat snel zeg. Deze busjes zijn echt aanzienlijker beter dan die in Kenia, wel gezegd dat dit de luxe uitvoering ze hebben ook nog een dala dala waarbij in een soort overdekte pick-up truck stapt maar die hebben we gelukkig niet gehad.

In Paje is het tijd om nog even te lunchen voordat we nog even genieten van wat zonnestralen op het strand. We eten in een klein local  restaurantje en het duurt even voordat ons eten er is 1 omdat er maar 1 gasfles/pit is en er net een politieagent voor ons besteld heeft en die gaat kennelijk voor. Gezellig kletsen en de reisverhalen van Marine aanhoren en dan genieten van onze chips masay, patatjes in een omelet gebakken met salade en wat chilli saus, klinkt niet heel erg smakelijk maar het smaakt zeker wel goed.

We nemen afscheid van elkaar en wij lopen terug naar sunny house, paps en mams gaan vanavond mee naar mijn stekkie er is daar een bbq en live muziek. Ze kleden zich even om en we vragen Renate naar de blue safari tour en of we die morgen kunnen doen?!?! Ja tuurlijk dat kan en ze fixed dat eerst ik opgehaald wordt en dan mijn ouders, super!

Dan beginnen we aan onze strandwandeling en wat ben ik blij dat ik mijn schoenen uit mag trekken want mijn voetjes doen pijn ondanks alle blaarpleisters is het toch niet helemaal goed gegaan en wat is het een genot om op blote voetjes langs de waterkant te lopen. Love it here!!

Zo nog even snel onder de douche, paps geniet van een biertje en mams is helemaal gelukkig want er is Wi-Fi bij mij 🤣 Het is aardig druk en we kunnen alleen nog maar of direct voor of naast het podium zitten, dan maar er naast anders staren ze je de hele tijd zo aan. De bbq is super lekker en het buffet is echt mega geregeld en er is van alles wat en onder het genot van de band smaakt het nog beter. Paps en mams nemen de taxi naar huis, de barman rijdt mee want de chauffeur weet niet waar ie wezen moet🤣

Ik neem  nog een savannah cider of 2,3... en geniet van de band. Dan om 23 uur worden ze overgenomen door een dj en is het tijd om de dansvloer op te gaan.... tja ook hier blijft iedereen weer heerlijk hangen in zn stoeltje of bankje en komt het feest nog niet heel erg los. Dan komt er een groep van buiten en is er eindelijk beweging op de dansvloer 💃🕺 en gelukkig zijn het niet alleen locals met van die enorme soepele heupen en mega gevoel voor ritme dus ik kan er ook gewoon tussen gaan staan. Om 2 uur heb ik het wel gezien aangezien het een beetje eindigt als een disco in groep 8 met alleen maar schuifelnummers🤣

Morgen vroeg op dan gaan we varen en snorkelen zin in!!!

Vrijdag

Zo dat was een kort nachtje de muziek ging nog tot 3 uur door en aangezien mijn huisje geen ramen heeft kon ik dus heerlijk mee genieten tot het einde. Ik zit dan ook een beetje brak aan het ontbijt, gelukkig begin ik met een dosis rietsuiker en een spice thee dus binnen een paar seconden ben ik weer helemaal wakker.

Ik ben er al helemaal klaar voor als de taxichauffeur voor de deur staat. Maken nog snel een pitstop @paps en mams laat ik die maar wel meenemen😉 en daar gaan we dan op weg naar the blue safari tour. Het is nog een flink stuk rijden en na drie kwart verlaten we redelijk begaanbare weg en komen we op een heerlijk landweggetje terrecht waar we heen en weer hobbelen en schudden. Dan staat er een mannetje dat een soort tolweggetje moet voorstellen en moeten we hem wat geld geven en dan mogen we weer verder rijden.... oké. We komen aan bij een klif en de oceaan, we mogen een paar flippers uitkiezen (ik mag het masker van Renate lenen) en dan is het tijd om de boot op te gaan, onze chauffeur blijft hier wachten.

Het is vloed en dit stuk strand is niet echt lekker om een boot in te stappen want het ligt vol met stenen, had ik nu maar mn waterschoentjes aan. Ik ga als laatste aan boord en ben echt al helemaal doorweekt handig hoor klein zijn, staan andere mensen nog net tot hun enkels in het water sta ik er al bijna tot mijn middel in. 🤣 Zo ik klim aan boord en daar gaan we dan op naar de safari blue.

Het begint langzaam aan wat bewolkter te worden en de mooie blauwe lucht verdwijnt langzaam. Gelukkig is het water nog wel steeds heel mooi blauw dat maakt het enigszins goed. Na ruim een half uur varen, waar mams niet heel blij van wordt passeren we twee kleine eilandjes die helemaal verlaten zijn. Inmiddels ben ik bezig met kaartjes voor de backstreetboys te scoren en ondanks dat ik midden op de Indische oceaan zit heb ik gewoon 3G, echt hoor hoe bizar!??! Maar aangezien we nog een flink stuk verder gaan varen zet ik mijn hulplijn in, waar kleine broertje al niet goed voor zijn  (en scoren altijd tickets en bijna altijd goeie plaatsen dus heb er alle vertrouwen in. Wendy heeft gisteren het lot laten bepalen en onze eerst we keus is Madrid, twee Berlijn en 3 Boedapest en als het echt niet anders kan dan maar Amsterdam. We varen maar verder en verder als er ineens een grote zandbank uit het water opkomt, hier is het tijd om er even af te gaan en te genieten van het water.

Nou het is zeker genieten want wat is het hier mooi zeg!!! Het water is zo blauw, het zand zo wit het enige jammere is dat het weer niet echt wil meewerken..... was het net nog een klein béétje zonnig het begint nu helemaal dicht te trekken en er komt zelfs wat wind opzetten. Ik besluit om even een rondje om het eiland heen te zwemmen, klinkt heel stoer maar zo groot is het niet🙈.

Dan is het tijd voor wat snacks en wordt er heerlijk veel fruit voor ons klaargemaakt. Super lekker alleen dan begint het ineens te regenen, nu kan je schuilen onder het opgezette hutje of je blijft heerlijk genieten van de verkoeling die de regen met zich mee brengt 😁 het is btw ook nog eens verstandig want er komen ineens een paar windvlagen met als gevolg dat de stokken van het tentdoek ineens breken. Tijd om weer aan boord te stappen van onze boot, op een klein stukje van de zandbank vandaan wordt de boot voor anker gelegd en kunnen we van boord gaan om te snorkelen. Het is inmiddels 12 uur wat inhoud dat de verkoop nu gestart is en vol spanning zit ik te wachten of ik er doorheen kom of dat mijn broertje kaartjes heeft......geloof dat mn mams het niet heel leuk vind dat ik hier mee bezig ben maar hè  je bent die hard fan of niet! En dan het verlossende woord, broertje heeft kaartjes voor Madrid gescoord dus Spain it is!💃

Zo en nu echt tijd en aandacht om te genieten van al dit moois. Ik heb het masker mogen lenen van Renate en dat is zo'n ding waarbij masker en snorkel in 1 is. Ik geloof best dat het handig kan zijn maar ik geloof dat ik de voorkeur geef aan een losse bril en snorkel want ben hier niet zo handig mee😂 Het is wel weer echt genieten van al het moois van de onderwaterwereld! Rond de boot zitten echt gigantisch veel vissen en ik zwem er steeds tussendoor. De golven beginnen wel steeds hoger te worden waardoor het lastig is om goed naar de bodem te kijken. We moeten helaas alweer aan boord klimmen om verder te varen, via een stuk van de mangrove komen we aan bij het safari blue eiland waar we genieten van een héérlijke lunch. Ze serveren friet en rijst met allemaal verschillende vissoorten en ik geniet echt enorm van de garnalen, calamaris  en  de krab🦀😍 love it!!!

Dan krijgen we even de tijd om over het eiland rond te lopen en wat souvenirs  t scoren. Er is een hoop leuks is alleen zo lastig om alles mee nemen..... maar scoren een leuke omslag doek en nog een shirtje. Dan worden we mee genomen naar een hele grote oude boom, waar we ook nog even opklimmen altijd handig en charmant omdat in je bikini te doen.🙄

Onze rondleiding zit erop en we gaan we terug richting het vaste land. Het water is echt heel wild en iedereen aan de rechterkant krijgt iedere keer enorme golven over zich heen toch heel blij dat ik aan de andere kant zit. Mams wordt langzaam aan een beetje groenig🤢 en ook het meisje dat naast mij zit ziet er niet meer zo fris en fruitig uit en is geloof ik wel even klaar met het maken van selfies. Het is een flink stuk varen maar gelukkig weet iedereen z'n lunch binnen te houden.

Onze taxichauffeur heeft netjes op ons staan wachten en dus kunnen we meteen van de boot af door de taxi in. Hoe dichter we bij paje komen hoe lichter de lucht wordt. Dan dump ik paps en mams bij Renate, betalen de chauffeur al snapt die het geloof ik niet helemaal en wordt er driftig heen en weer geappt en gebeld maar dan klopt het toch wel en omdat het kan laat ik me terug brengen naar mijn lodge.

De chauffeur zit ineens op zn praatstoel en is nieuwsgierig, zo dus dat waren je ouders!?ja.... en waar is je man?! Die heb ik niet... oh vriend dan?! Nee die heb ik ook niet..... Nou dan kan ik toch wel nemen als man🤣 echt hoor serieus?!Ik ken je niet eens maar bedankt voor het aanbod. Wat denken die mensen hier allemaal dat het leven om 1 dingt draait.... trouwen?! Dan zie ik ineens iets de weg oversteken ik denk eerst dat het een zwarte kat is maar als ik beter kijk dan lopen ze wel heel raar voor een kat. Het zijn allemaal kleine zwarte aapjes 🐒😍 zo lief, hij stopt gelukkig wel de auto even zodat ze veilig kunnen oversteken.

Zo veilig en wel aangekomen bij de lodge, nog even een duik onder de douche en dan weer richting Paje..... of toch niet.... mijn bedje ligt veel te lekker en ik moet wachten tot ik onder de douche kan..... dan is het eigenlijk alweer te laat om te gaan lopen en ik heb geen zin om een taxi te fixen dus ik app mams en paps even dat ik lekker hier blijf chillen en dat ik ze morgenochtend wel weer zie.

Het duurt even voor ik onder de douche kan maar het is heerlijk al moet ik zeggen dat ik hoop dat de volgende douche weer gewoon water heeft want dit ziltige water zorgt dat je zo blijft plakken😬 Ik ga even in de relax modus in het restaurant die banken zijn hier zo chill om te hangen, bestel een lekkere cocktail en wacht tot mn eten gebracht wordt. Helaas is de lodge alweer gevuld met alleen maar stelletjes..... maar gelukkig is de barman er nog dus nog iemand om mee te kletsen. En dan gesloopt door de zeelucht is het tijd om  maar weer eens mn bedje op te zoeken.

Zaterdag

Vandaag weer even een dagje heerlijk niets doen want het is tenslotte vakantie. Na een heerlijk ontbijtje, ik ga deze luxe van iedere dag iemand die je ontbijt klaar maakt toch echt wel missen. Ik hang nog even wat rond en pak mn tas in voor een dagje strand. Daar ga ik weer 2,4 km lopen😎 het is vandaag weer heerlijk strak blauw mooi zo!kan ik weer een klein beetje bijkleuren.

Vandaag laten ze me goed met rust, die oordopjes in hebben wérkt echt fantastisch tegen de massai beach boys. Het is echt zo heerlijk om hier te lopen en mijn voeten zijn heel blij dat ze een dagje geen schoenen aan hoeven, ik heb gewoon een blaar onder mijn blaar😰

Paps en mams liggen al relaxed op het strand als ik aan kom wandelen. Zo tijd om languit op mn handdoekje te liggen en niets te doen. 😎 heerlijk love it💓 boekje erbij muziekje op en genieten van de stralende zon. Heel af en toe gestoord worden door een beachboy die het toch even wil proberen om iets te verkopen...... no thank you....

Het is echt heerlijk om ook mensjes te kijken op dit strand. Weer een aantal heerlijke foute fotoshoots gezien en serieus iemand die met laarzen en nee geen kaplaarzen maar gewone modieuze laarzen over het strand liep..... die kon in syllie niet onthouden dus die moet ik echt even appen want dit is echt te belachelijk voor woorden🤣

En als iedereen een fotoshoot dan kunnen wij natuurlijk niet achterblijven dus eerst even met die papa op de foto en dan ook nog even met die mama een paar fotootjes schieten. Het is verder een saaie dag aan het strand maar zo heerlijk dit😍 paps en mams gaan iets eerder terug naar hun kamer zich klaarmaken om gezellig bij mij in de lodge te eten. Tja en alleen liggen op het strand kan hier niet dus ik heb meteen weer een dude naast me staan die van alles probeert te slijten aan me.... en hij is niet weg te krijgen tuurlijk kom er gezellig bij zitten dan maar even gezellig kletsen...... tot paps en mams terug zijn dan kan ik beleefd afscheid nemen.

We wandelen heerlijk terug over het strand, nadeel is dat de zon aan de andere kant van het eiland ondergaat en het hier dus snel afkoelt en donker wordt. Als echte strandjutters nog op zoek naar een paar mooie schelpen, wat krabbetjes en een zielige vis die op het droge achter is gebleven.

Zo na deze wandeling hebben we wel een biertje en cider verdiend. Ik spring nog even snel onder de douche en mams kan ondertussen even op dr gemak online op dr iPad an de slag. Het eten is echt zalig, duurt even want alles wordt vers gemaakt maar dat wachten is het meer dan waard en we hebben al even geen uno meer gespeeld dus dat is een goed tijdverdrijf. Na het eten paps en mams weer op de taxi naar huis en ik nog even chillen in de bar, ja aan dit kan ik wel wennen......

We hebben besloten om er morgen nog een relax dagje van te maken het is tenslotte niet voor niets zondag 😉 de andere uitstapjes doen we volgende week vanuit onze volgende locatie.

Zondag

Met mn duffe hoofd loop ik richting het toiletgebouw en heb het idee dat ik iemand in de wc hoor, een soort gebonk, maar de deur is gewoon open dus ik stap naar binnen😱😱😱 als ik de deur dicht doe en me daarbij omdraai zie ik de oorzaak van het geluid er zit een fucking slang in de wc!!! Ik spring super soepel op de wc pot en daar sta ik dan in de rechter hoek en de slang in de linker hoek..... dan begint die slang gewoon tegen de muur op te kruipen en krijg ik het toch een béétje benauwd zo op de wc pot in een hoekje...... ik spring van de pot af grijp de deur klink en een zo de deur uit. Spring bijna nog bovenop een gekko die voor de deur zit gaat lekker deze ochtend. Ik probeer de andere wc en daar zit gelukkig niets engs dus kan rustig een plasje plegen. Als ik van de wc af kom wil ik naar de receptie lopen om die slang maar te melden als ie vlak voor me voeten te voorschijn schiet whaaaaa!!!!! Oké ik ga hier dus niet meer op mn blote voetjes rondlopen😂

Na het ontbijt is het weer tijd om aan mijn dagelijkse wandeling richting Pajete beginnen dus daar ga ik met mn rugzakje, flesje water en muziekje op maar het strand. Zo rustig als het gisteren was zo druk is het vandaag..... niet normaal hoeveel beachboys er vandaag rondlopen en ze zijn mega opdringerig. Zelfs het in hebben van mijn oordopjes heeft geen effect en om de 5 meter komt er wel een nieuwe aansluiten..... pfff.... oké nog even doorlopen en dan ben ik er.

Paps en mams liggen op hun vaste stekkie en ik ga er gezellig bij liggen. Het water is vandaag echt super mooi!!!het is helemaal schoon en het is super vloed dus het water is mega dichtbij. Ik pak lekker mn boekje erbij en geniet van nog zo'n heerlijke luie stranddag. Het is zelfs zo erg met me dat ik geen zin heb om terug te lopen voor de lunch naar het guest house dus mijn lunch wordt gebracht door delivery service mom and dad🤣 (toch wel verdomd handig dat ze er zijn, en natuurlijk gezellig 😆).

De vrolijke Frans die gisteren zo zijn best deed probeert het vandaag gezellig nog een keertje. Helaas is zn Engels een beetje gebrekkig dus soms kan ik hem gewoon echt niet volgen, maar béétje beleefd knikken en ahummmmen en dan praat ie gezellig door. Tijd om toch nog even iets van beweging te hebben vandaag is het tijd om even een balletje over te gooien. Er komen wat kindjes aanzwemmen, waarvan er sommige mbv van flessen en schuimrubber blijven drijven net een michelin mannetje 😂 uiteraard kan paps het niet laten om normaal te doen dus de walrus komt weer van stal en er volgen een paar mooie show duiken en het kleine ventje probeert het zo goed mogelijk na te apen zo grappig om te zien.

Tijd om op te drogen en dan klaar te maken voor de wandeling terug. Paps en mams maken zich eerst nog even klaar en dus blijf ik weer alleen achter en ja hoor daar is mijn grote vriend alweer. Hij is wel volhardend dat moet ik hem nageven, helaas moet ik hem teleurstellen nee ik ben niet op zoek naar een vriendje..... iig niet hier 🙄

Daar gaan we dan de laatste keer teruglopen langs dit mooie strand. Het is echt zo zalig ga dit missen, morgen gaan we iets verder naar het zuiden net om het hoekje van puntje van het eiland naar de westzijde van het eiland,  als ik de loney planet mag geloven is dat de plek om de dolfijnen te spotten dus ik ben benieuwd.😏

Na weer een héérlijke avondmaal met bezoek van een iets wat uit de kluiten gewassen spinnetje, heb de rest vd avond met mn voetjes op de bank gezeten. Nog een potje uno om het af te leren helaas wint paps steeds is niet leuk meer zo..... we krijgen nog bezoek van een dronken tor die kennelijk de zoon van een diplomaat is en 3 maanden per jaar in Nederland  is. Hii heeft moeite om op z'n bene te blijven staan en zijn uitnodiging om mee te gaan naar 1.od ander vaag feestje sla ik dan ook heel beleefd af. Dan gaan de oudjes weer richting huis met de taxi inclusief mijn mobiel zodat ze bereikbaar zijn want ze komen niet meer op de hotspot bij hun guest house, toch handig zo'n simkaartje en bundel. Blijf nog even chillen op de bank met een cocktailtje en dan is het tijd om maar weer eens te gaan inpakken want morgen ga ik weer naar een ander stukje Zanzibar. Laptop te voorschijn een aflevering the big bang en criminal minds en als afsluiter mama Mia here we go Again, perfect om bij in te pakken.

Maandag

Ben weer mega vroeg wakker maar goed ik blijf nog even lekker liggen en luisteren naar de regen die op m'n rieten dakje valt. Dan ga ik deze keer niet met een die hoofd richting de toiletten en douches, gelukkig deze keer geen enge beesten te zien dus dat scheelt gelukkig. Nog 1 keer genieten van mn ontbijtje en dan al mn spullen naar voren slepen, wat heb ik toch een hoop troep. Ik zit al netjes klaar als de taxi komt aanrijden, althans ik denk dat die voor mij is alleen komt de chauffeur niet deze kant op.... oké kennelijk toch niet dan nog maar even candy cruahen als de barman zegt dat de taxi voorstaat. Daar gaan we dan op naar nog een pitstop @ sunny guest house...... laat ik paps en mams maar ophalen en niet achterlaten😉 en dan op naar kizimkazi!

Xxsies marini

3. Yvonne:
    Klinkt allemaal heerlijk maar 2 met de achternaam Kunst is heel toevallig 😆
  4. Jannie sol:
    26 november 2018
    Na het lezen van dit verhaal nog maar even bedenken of wij een keer die kant op gaan. Brrr slangen 🤔😣😘