Here i come..... zanzibar it is 🏝😎

13 november 2018 - Kilimajuu, Tanzania

Woensdag

Daar zit ik dan in de vertrekhal te wachten op mijn vlucht naar Zanzibar en ik wil helemaal niet 🙈 whahahahhaa gekke ikke... wie wil er nu niet maar een tropisch bounty eiland?!

Om de tijd te doden ga ik maar eens op zoek naar iets te eten want inmiddels is het al best laat en heb ik nog niets op voor de lunch. De foodcourt heeft niet heel veel te bieden dus dan wordt het maar een cheeseburger met patatjes die wel heel erg lekker zijn..... iets teveel zout maar goed dat is de gewoonte hier zout met patat ipv patat met zout.

Dan even tijd om bij te kletsen met Jenny 😊 toch wel echt een uitkomst dat Whatsapp videobellen zo hoef je eigenlijk niemand te missen 😁 soort van dan toch. Ik scoor nog een aardbeien milkshake bij de java house die is echt zo lekker wil er nog wel een paar maar helaas ben ik door mijn Keniaanse geld heen dus die verleiding kan ik weerstaan.

Ik zoek een plekje in de buurt van de gate en ga er relaxed met laptop een filmpje op Netflix kijken heb toch nog genoeg data over dus ook nog maar even een hoop downloaden voor ik Kenia achter me laat. De gate gaat al heel vroeg open en dan mogen we daar vervolgens weer wachten.... dus ik ga van de ene muur naar de andere en ik installeer me weer en kijk nog even rustig mn filmpje af. Ik app in de tussentijd even met het thuisfront, normaal laat ik mams even weten welke vlucht ik heb maar die mag nu natuurlijk niets weten dus ik laat het mies even weten en als ik opkijk van mijn telefoon is de hele gate leeg. Oké er zit nog een moeder de borst te geven maar voor de rest is iedereen weg oeps snel laptop maar inpakken en instappen. Als ik bij de trap naar beneden komt staat de bus er gelukkig nog wel maar ik ben net binnen of de deuren sluiten. Wow dat zou toch wat wezen ben je zo vroeg en dan mis je je vlucht 😏

Ik stap met een gek gevoel het vliegtuig in....Dit was het dan dit was Kenia.... 😢 ik zoek mijn stoel en heb de stoel aan het gangpad gekregen, jammer ik zit toch altijd liever bij het raampje. Maar ik heb gelukkig heb geen buurman of buurvrouw dus ik schuif een plekje op en ga lekker languit hangen in mn twee stoelen als ik langzaam Nairobi en Kenia zie verdwijnen in het donker......

De vlucht is een van de langste die ik in tijden genomen heb, zeker wel anderhalf uur. Ik krijg gelukkig wat te drinken en te eten, een iets wat klef broodje maar smaakt prima. En dan landen we alweer en dan ben ik in Tanzania om precies te zijn op Zanzibar 🏝😎, omdat wij uit Nairobi komen moeten we eerst door de screening voor gele koorts. Die dus werkelijk niets voorstelt, want ik geef mn vaccinatie paspoort maar ze heeft hem en op z'n kop en niet de juiste bladzijde maar ik mag door naar de volgende rij..... het visum. Die heb ik nog niet aangevraagd aangezien ik niet wist wanneer ik hier zou aankomen dus mag ik nu achteraan sluiten maar eerst wel even 2 papiertjes invullen, ze willen echt alles van je weten nog net niet je pincode 😉

De rij gaat heel langzaam en het wordt toch langzaamaan best al laat.... er is gelukkig Wi-Fi dus ik app maar even naar mams on ze te laten weten dat ik eraan kom andere liggen die straks te slapen als ik aankom. Appjes leest ze niet dan toch maar even bellen, gelukkig neemt ze op en surprise hier ben ik dan mams ik sta al op Zanzibar 😆 ze blijven wachten tot ik er ben dat is toch wel erg leuk!

Yeah eindelijk bij raampje nummer 1 papiertjes worden aangepakt, ook hier wordt niet naar gekeken echt hè waarom dan al die moeite!?!? Ik mag met mijn creditcard swipenen dan mag ik naar raampje 2 maar natuurlijk wel eerst weer in de rij.... heerlijk dat wachten. Deze rij gaat nog trager..... al moet ik zeggen dat ze voor Afrikaanse begrippen vrij efficiënt te werk gaan neemt het gewoon veel tijd in beslag, maar dan eindelijk heb ik mijn visum in mn  paspoort en kan ik doorlopen.

Mijn backpack ligt al op me te wachten ik heb hem met veel pijn en moeite op mn rug genezen als ik hem na 10 stappen alweer af moet doen voor de scanner, had even iets beter moeten kijken🙄. Oké door de scanner ermee en weer opzadelen die pakezelf, dan staat er een hele rij bij de uitgang wat is dit nu weer!?!? Oké dat is als je nog geen taxirit hebt maar ik was zo slim omdat wel te regelen aangezien ik naar het andere kant van het eiland moet, dus ik kan doorlopen naar de parkeerplaats en daar staat mijn chauffeur netjes te wachten met het bordje miramont Marina. Hello that's me! Uhm ja er moet nog iemand zijn?!Nee, hoor ik ben het maar in mn eentje, we zijn compleet. Of ik het zeker weet?!Ja ik weet het heel zeker er komt echt niemand meer al zou ik dat wel heel graag willen en leuk vinden maar het het just me myself and I.

Aangezien er alleen maar pinautomaten zijn in stonetown vraag ik of ik nog even geld mag pinnen voordat we vertrekken. Tuurlijk dat is geen probleem en dus stap ik de vestibule in om wat tanzaniaans geld te scoren. Er komt een soort van bewakingsmannetke binnen, ook hallo.... en dan begint de atm te ratelen en te ratelen maar er gebeurd vrij weinig..... geen pinpas die terugkomt en ook geen geld. En dan uit het niets sorry your card is taken call the bank. Wtf!!!!hello zanzibar..... oké het mannetje kan me niet echt verder helpen..... het nummer dat erop staat is niet bereikbaar dus daar schiet ik ook niet heel veel mee op en daar sta ik dan op zanzibar with no moneys 😬 Ik heb niet zo'n heel veel zin om mijn creditcard er ook nog eens in te stoppen en dan helemaal geen betaalmiddel meer te hebben de komende 2 maanden. Dus besluit ik maar om zonder geld naar het hotel te gaan, gelukje dat mijn ouders daar zijn mag ik vast wel wat geld lenen😇

Dan eindelijk maar in de taxi richting hotel het is nog ruim een uur rijden volgens de chauffeur en hij moet nog even wat stipjes maken voordat we echt onderweg zijn. De wegen zijn hier over het algemeen iets beter als in Kenia dus we rijden redelijk vlot door, totdat we verder uit stonetown raken daar wordt de weg langzaamaan weer wat slechter met verkeersbergen, hobbels en gatenkaas. Ze zijn ook enorm bezig met de weg dus er zijn steeds wegwerkzaamheden bezig waardoor we een soort dtour moeten maken met scherpe bochten en dangerous edges. Gelukkig rijdt de chauffeur vrij goed en zijn er weinig andere weggebruikers wat een hoop scheelt.

Na ruim anderhalf uur kom ik dan eindelijk aan bij de gate, en voor mijn gevoel zitten we echt in niemandsland ik heb in de omgeving niets van lichtjes of huisjes gezien. Ik ploetert door het zand als ik vriendelijk wordt begroet door een meisje die me meeneemt het resort op. Dan zie ik daar ineens twee mensen heel enthousiast staan zwaaien op een balkonnetje!😊😊😊 Paps en Mams!!! Het meisje loopt door dus ik volg haar maar want geen idee waar ik heen moet en ik hoor mijn ouders achter me aanlopen.

Bij het restaurant krijg ik netjes mn sleutel en dan zijn ze daar mn ouders!!! Een dikke knuffel 👨‍👩‍👧 want na ruim 2 maanden heb ik ze toch best wel een beetje gemist 🙈 Ik blijk ook nog eens hun buurvrouw te zijn voor de komende dagen dus we lopen gezellig met zn allen richting mijn kamer. Wel weer een trapje op maar het is zeker de moeite waard, wat een mooie ruime kamer en een mega groot bed helemaal voor mij alleen. We kletsen nog even wat bij en ik krijg al het lekkers en nuttigs wat ze mee hebben genomen uit Nederland 😆 love it!!! Eindelijk mn hagelslag!!!, robijngeurzakjes, marsepein, chocoladeletter en KRUIDNOOTJES!!!😍😍

Paps en mams zijn gesloopt van hun reisdag dus die zoeken hun bedje op. Ik ben nog een béétje te opgewonden van alles van vandaag..... afscheid nemen, Kenia verlaten, pinpas weg, een tropisch eiland en mn ouders weer zien. Dus ik besluit om mijn tas even lekker uit te pakken aangezien ik hier alle ruimte heb en voor ik het weet is het alweer half 4. Tijd om toch maar eens mn oogjes dicht te doen en te gaan slapen.

Donderdag

Heel veel geslapen heb ik niet maar om 6 uur ben ik alweer klaar wakker. Kijk nog even een filmpje en gluur dan even op balkon of de buren al wakker zijn. Ja hoor dat zitten ze op het bankje voor hun kamer met hun iPad en Nintendo.

We gaan gezellig met z'n allen richting ontbijt. Je kunt kiezen uit se dagspecial die iedere dag wat anders is of je kiest veilig voor eieren of jam en toast. Aangezien er vandaag pannekoeken op het menu staan durf ik dat wel aan. Het is echt super lekker en iedereen is echt heel lief en behulpzaam.

Na het ontbijt maar eens tijd om wat calorieën te verbranden dus op naar een heerlijke strandwandeling. Wauw wat is het mooi hier!!! De stranden zijn echt super wit en wat is het water blauw!!!😍😍 Bizar hoe rustig het hier is.... er is echt haast niemand anders op het strand. Hier en daar een verdwaalde massai (ik moet meteen weer aan de aflevering van trippers en de beachboys denken en kan niet meer serieus naar die mensen kijken).

Dan komen er ineens een paar kindjes uit hutjes het strand opgestormt en vragen allemaal meteen dollar dollar.... oké ja dat kan natuurlijk ook.... meteen bedelen ipv de normale mzungi en how are you?!is dit wel even een andere begroeting dan dat ik gewend ben, geef mij maar de Keniaanse. Gelukkig houden ze al snel op als ze niets krijgen en lopen we rustig verder. En rustig is het want er is echt geen mens verder te zien op een paar vissers na.....

Op de terugweg lopen we nog even langs wat kleine hutjes op zoek naar wat water. Er is 1 vrouwtje dat een winkeltje heeft en we halen 12 flessen water en wat waspoeder. Ze heeft meteen geen watervoorraad meer🙈 Daar loop ik dan met 6liter water te sjouwen en wat wilde ik nu graag dat ik het net zoals al die vrouwen hier op mn hoofd kon dragen, want het ziet er zo verdomd makkelijk uit. Toen we begonnen met lopen was er nog wel een beetje bewolking maar nu is het strak blauw en schijnt het zonnetje goed!

Eerst even lekker lunchen en daarna heerlijk relaxen op een ligbedje. Ja dit kan ik wel volhouden de komende twee weken béétje bijkleuren kan geen  kwaad en met dit weertje moet dat wel lukken. Nog even een avondduikje in de oceaan nemen want nu is er eindelijk een beetje hoog water en komt het water bijna tot aan de poort van het resort.

De mannetjes voor alle tripjes staan al op ons te wachten in de hoop iets te verkopen. We hebben het er net met een ander stel over gehad en zij willen ook wel gaan snorkelen bij mnemba eiland dus gaan we in onderhandeling met Carlos voor een goed prijsje. Het is echt een grappig spel het afdingen en uit eindelijk gaan we voor iets meer als 20 dollar de man een hele dag snorkelen met lunch. Morgen worden we om vroeg opgehaald om naar de boot te gaan.

Het avondeten is echt super lekker en ik speel nog even met mijn lieve nieuwe vriendje bruno😍🐕 zo super schattig ze hebben 3 puppies die echt te cute zijn en die ik zo mee zou willen nemen.😍 Van zo'n dagje strand wordt je echt mega loom en moe en is het dus maar eens tijd om mijn bedje op te zoeken morgen een dagje actief doen dus een goeie nachtrust is welkom.

Vrijdag

Na het ontbijt staat onze taxi netjes op tijd klaar voor de deur en ga ik samen met paps,mams, Dirk en Olga op stap. We gaan met een bootje over het rif richting mnemba eiland om te snorkelen. Vanaf ons hotel kan je het kleine eilandje al zien liggen en de geruchten gaan dat het van Gill gates is maar het is een groot raadsel. We mogen ook niet op het eilandje zelf maar wel op de zandbank er naast.

We rijden over kleine zandweggetjes naar het volgende kustplaatsje, onderweg  nog even stoppen voor de boodschappen en de muziek die de chauffeur heeft is gewoon briljant het eerste de beste liedje dat ie draait is van de backstreetboys en daarna volgen alleen nog maar meer boybands, i love it! Na een kleine 20 minuten van hobbelen en schudden mogen we uitstappen en de chauffeur en Carlos gaan allebei met ons mee gezellig! Er ligt een klein bootje op ons te wachten waar nog 2 andere gasten in zitten.

Het is nog een klus om het bootje in te komen want het is eb en er liggen allemaal rare stenen dus echt comfi is t niet maar goed zonder kleerscheuren stap ik in het bootje. Dan beginnen we aan een lange tocht over het lage water we kunnen niet in een rechte lijn de zee op omdat daar het rif ligt. We varen eerst dus een flink stuk naar het noorden waar we goed alle zandbanken en stenen moeten ontwijken. Dan komen we bij een opening in het rif aan en moeten ze met z'n 4en de boot door de stroming trekken en dan zijn we op open zee. En 😍 hoe mooi is het hier echt serieus zo blauw dat water het is net of ik naar plaatjes zit te kijken in een reisbrochure maar ik zit er middenin echt 💓💓💓 Helaas hoe goed ik het ook probeer m'n foto's zijn lang niet zo mooi als dat het er werkelijk uitziet maar geven toch wel een beetje een indruk van hoe mooi het is. Dan uit het niets zien we ineens iets drijven is het een vis?!is het een dolfijn?!Nee het is een zeeschildpad 🐢 OMG hoe gaaf is dat!!

We varen nog even een stukje verder en daar mogen we eruit om te snorkelen, iets wat ik nog nooit echt gedaan heb dus ik ben benieuwd. Slippertjes aan duikbril even spugen omspoelen en opzetten maar en daar plons lig ik dan midden in de Indische oceaan met onder mij een heleboel visjes en dolfijnen!!!!🦈🦈 echt hoor mijn dag kan niet meer stuk 😱😁 ik heb gewoon tussen de dolfijnen gezwommen😁😁😁😁

Na deze eerste duik gaan we weer terug het bootje in op naar snorkelspot nummer 2. De zee is hier wat ruiger dus er zijn wat hogere golven, het is iets teveel voor mams die even in paniek raakt en terug aan boord klimt, Olga houdt het ook iets eerder voor gezien vanwege de misselijkheid. Ik geniet met volle teugen wat is dit gaaf zeg!!dichterbij het rif zijn nog veel meer vissen en het is echt heerlijk om onder water te zijn. Ik moet echt nog gaan duiken hier want dat is nog gaver, maar voor nu is dit echt geweldig!

Na deze duik zetten we onze weg verder richting het eiland en varen er voorbij om ons bootje aan te leggen op een zandbank waar we gaan genieten van een héérlijke fruitlunch. Het fruit is hier allemaal zo rijp en zoet echt zalig! Het is super gezellig met de bootgasten en ze houden nog een beetje showoff in hoe goed ze kunnen dansen en springen.

Dan loopt ons zandbankje helemaal onder en is het tijd om weer aan boord te gaan op ons bootje. We gaan weer een stukje verder de zee op richting het rif. En daar gaan we een laatste keer snorkelen en dit keer geven we de visjes wat te eten en zit ik ineens in een zwerm van visjes 🐟🐠🦈🐟🐠🐡🐟🐡🐟 zo leuk en dan wordt ik ineens in mn zij gehapt😂 hahahaa ik zie er vast uit als een stukje eten. Ik wil het water niet uit ik vind het veel te leuk en mooi hier, maar helaas aan alle leuke dingen komt een einde.

We varen weer terug richting de opening in het rif en zoeken ons weg over het lage water richting het strand. We nemen afscheid van de 2 bootdudes en zoeken de auto weer op en hobbelen rustig terug naar ons hotel.

Nog even een kleine beetje genieten van het ondergaande zonnetje en dan klaar maken voor het avond eten. Vandaag nog even met Laura geappt maar ze komt echt naar Zanzibar, als het goed is volgende week als we ons volgende verblijf geboekt hebben in Paje. Ze moet wel met het vliegtuig, boot en bus maar goed dan heb je ook wel wat.

Het eten is echt weer zalig en we spelen nog even een potje 31en met de buren waar ik grandioos slecht in ben..... hoe zat het ook alweer iets met ongeluk in het spel!??!?! 😂🤔 zo tijd om deze dag weer een dag te noemen en mn bedje op te zoeken. Ik moet morgen wel weer alles inpakken want ik moet mijn mooie ruime kamer verlaten voor een bungalow 😑

Zaterdag

Vandaag wordt een beetje saai dagje.... ik moet verhuizen van kamer en ik mag met de taxi mee om geld te gaan halen in stonetown. Erg handig dat er nergens anders pinautomaten op het eiland zijn maar niet heus. Eerst even ontbijten en afscheid nemen van Olga en Dirk die gaan nu al richting Paje. Om 11 uur gaat de taxi eerst een meisje afzetten bij een ander hotel en dan richting het vliegveld. Er stapt een meisje in dat nog kleiner is dan dat ik ben 🙃 we raken aan de praat en ze heeft nog wat leuke tips om te doen en te zien op het eiland. Kijk dat is altijd mooi meegenomen. Binnen een paar minuten zijn we al bij haar volgende verblijf en zit ik alleen in de taxi met de chauffeur en een jongen van het hotel. De chauffeur is dezelfde als dat ik had van het vliegveld naar het hotel en ook vandaag maakt ie allemaal verschillende stops onderweg. Ik probeer een praatje aan te gaan met de jongen die steeds achter blijft maar zijn Engels is heel gebrekkig en mijn swahili is nou ook niet super dus het wordt een beetje handen en voeten werk maar uiteindelijk begrijpen we elkaar wel een beetje en snap ik dat hij nu naar de dokter gaat omdat ie zo'n hoofdpijn heeft.

We gaan via de hobbelwegen weer naar de grote hoofdweg als er ineens allemaal druppels naar beneden vallen 😱 wat regen op Zanzibar dat kan niet hoor had zongarantie😉 En het blijft niet bij een paar druppels het komt écht ineens met bakken naar beneden de hele weg staat blank het is 1 grote modderpoel. Gelukkig is het een loka buitje en zijn we er zo doorheen en wordt het weer strak blauw en zonnig😎

Dan zijn we eindelijk weer in stonetown ik hoef niet naar de bank want mijn pas is geblokkeerd dus heb er niets aan om hem op te halen gewoon een arm is goed hoor. We gaan weer naar die op het vliegveld en ik haal op beide pinpassen van mn ouders geld, toch wel heel handig dat ze er zijn ( moet natuurlijk wel alles terugbetalen maar vooruit dan maar 🙃).

Ik wil ook nog even een simkaart scoren zodat ik niet afhankelijk ben van de Wi-Fi. Ik had gezien dat ze dat ook op het vliegveld verkopen maar mijn chauffeur weet een beter plekje om het aan te schaffen, oké is goed hoor. We rijden het vliegveld weer af en stoppen bij een plastic tuintafel met een groene parasol, de tafel ligt vol met allemaal verschillende simkaarten dus ik kan kiezen welke ik wil. Nou doe maaruh...... zanzitel klinkt wel leuk en volgens Google het beste bereik op Zanzibar. Ik moet mn paspoort afgeven, even charmant op de foto en na een minuut druk typen heb ik een data bundel van 14gb voor een maand, daar moet ik het wel mee redden denk ik zo. 😬

Dan komt het vervelendste van deze dag..... Wachten..... de chauffeur moet namelijk mensen ophalen van het vliegveld maar die komen pas over 2 uur en daar zit ik dan in de taxi......gelukkig is de chauffeur zo lief om de auto in de schaduw te zetten zodat het niet een complete sauna wordt. Na bijna 45 mi jn gaan we het vliegveld weer op en kan ik eindelijk even uit de auto. Ik ga even bij 1 van de restaurantjes zitten en geniet van een koude cola zero en kan gelukkig weer in contact met de buitenwereld dankzij mijn nieuwe simkaartje.

De tijd kruipt voorbij maar goed ik zit op een heerlijk terrasje waar een koel briesje staat dus dat is helemaal niet verkeerd. Yeah eindelijk komt de chauffeur me halen de gasten zijn geland en al in de taxi we kunnen weer terug naar het hotel. Twee Amerikaanse meiden zitten inmiddels in de taxi en ze zijn een beetje gesloopt aangezien hun rit hierheen niet helemaal gelopen is zoals ze bedacht hadden. Ze zijn gelukkig wel in een praatgrage bui dus we kletsen gezellig wat en voor de het weten zijn we alweer terug gebabbeld bij het hotel.

Het is inmiddels al na 4en maar goed ik wil toch nog een paar zonnestralen pakken dus snel bikini aan en nog even liggen. Dan krijg ik een appje van Lau dat ze zo verdrietig is dat ze lamu moet verlaten...... goh verrassend.... je wilt niet weg.... oké.... tja ik kan je moeilijk dwingen om hierheen te komen en dan hier chago zitten te wezen omdat je daar had willen zijn. Nee ik kan niet voor je beslissen dat moet jezelf doen......

Mijn humeur is een klein beetje minder door dit heuglijke nieuws want dit betekent dat ik de komende 2 wkn alleen ben terwijl we allerlei plannen hadden gemaakt..... altijd fijn mensen waar je van op aan kunt. Nou ze gaat er nog over nadenken ben benieuwd.

Verder een rustige saaie avond met weer lekker avond eten een potje uno en dan tijd om naar bed te gaan......

Zondag

Vandaag word mijn eerste volledige ik lig op het strand en doe niets dagje. Helaas denkt het weer er anders over en is het zwaar bewolkt🤔 ja zeg dat kan niet hoor ik moet wel een beetje bruin worden anders gaat het niet goed komen. Volgens de barman hoef ik me echt geen zorgen te maken hoor want om 11 uur schijnt de zon vast en zeker en anders krijg ik een cocktail van hem!;)

Na het ontbijt installeer ik me lekker op mijn bedje met mn boekje. En ja hoor de barman had gelijk nog voor 11 uur zijn alle wolken weg getrokken en is het strak blauw er staat nog een heerlijk briesje waardoor het goed uit te houden is. Ik schrijf nog wat blogjes, lunch lekker knuffel en speel met Bruno 1,2 en  de mijn tenen erg lekker vinden en mijn handdoek lekker vinden om een middagdutje op te doen.

En dan komt het verlossende woord van Laura ze blijft op Lamu, oké  dan..... have fun.... ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden echt boos ben ik niet..... teleurgesteld is ook niet echt het woord, geïrriteerd dan maar..... want het is best gewoon ronduit lullig als je vooraf samen (met de nadruk op samen) bedenkt wat je allemaal wilt gaan zien en doen en dan besluit mevrouw dat ze toch liever op Lamu blijft. Als ik dat geweten had had ik mijn plannen ook anders gemaakt, had ik langer in Kenia gebleven had ik iets wat andere hotels uitgezocht maar goed het is zoals het is en ik zit op een fucking tropisch eiland dus dat laat ik niet verpesten.

Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan en het knaagt toch aan me dus maar even bellen met het thuisfront. Michelle zit midden in de verbouwing maar heeft gelukkig tijd om even te kletsen en kan gelijkertijd ook nog even joep zien😍 Die moet tante Nina wel even laten zien hoe goed hij kan klimmen op het trappetje. Zo even hart gelucht en nu verder met genieten.

Vanavond is het bbq avond en ze hebben het echt super leuk gedaan. Alle tafeltjes en stoelen uit het restaurant zijn bij het strandje bij het zwembad gezet, er is een vuurkuil en de bbq staat goed te gloeien. Je kan eerst heerlijk van een buffet pakken en daarna heerlijk iets van de bbq scoren. Ja je zit hier afgelegen van alles maar ze proberen er iedere dag iets leuks van te maken en dat lukt ze aardig.

Na het eten nog even genieten van de muziek en daarna is het even tijd om een filmpje te kijken. Daar lig ik dan op bed tussen mn paps en mams en ik durf me niet te bewegen want dit bed kraakt echt zo erg ik denk echt dat we er zo doorheen zakken. We kijken een film gebaseerd op een boek van Nicolas Spark, the best of me en tja dat is een tranentrekker met echt zo'n kuteinde dus daar lig ik te snotteren op bed.....😢

Een poging doen om van dit bed af te komen en terug naar mijn eigen hutje te gaan. Slapen wil echt nog niet lukken dus ik zet nog maar een aflevering van the 100 op en app nog wat heen en weer en voor ik het weet is het 3 uur.... tijd om maar een poging te doen om te slapen.

Maandag

I hate monday..... en vandaag doe ik dat ook echt even.... ik heb super slecht geslapen. Na het ontbijt is het tijd om de frustratie er even uit te zwemmen🏊‍♀️ maar na 100 baantjes is mijn hoofd nog niet leeg tijd voor een andere oplossing. Even bellen met syllie want met je bestie praten is altijd de oplossing😊 zo fijn om gewoon een uur lang te kunnen kletsen over van alles en nog wat en ik merk dat ik langzaam aan iets minder gefrustreerd raak.

Dan is het tijd voor nog een dagje relaxen aan het strand. Wat is het leven toch zwaar 😆 paps en mams hebben hun dagelijkse strandwandeling gemaakt en het is tijd voor de lunch. Verder doe ik vrij weinig.... ik lees mn boekje, draai me een keertje om en neem nog een keertje een duik in het water. Fix een taxi voor morgen want dan gaan we naar Paje een stukje naar beneden langs de kust, de plek voor de kitesurfers ben benieuwd.

Het avondeten is net als alle andere avonden weer lekker en kletsen gezellig met mijn buurtjes. Tijd om de rekening te betalen, bij paps ging het in 1 keer goed, maar ik schrik toch een beetje van mijn rekening helemaal omdat ik zaterdag ook al een deel betaald had. Ze haalt op het computerscherm mijn kamer te voorschijn en begint met de drankjes..... er staan ik weet niet hoeveel cocktails, biertjes en wijntjes op..... was het maar zo'n feest geweest dan had ik denk ik alle dagen dronken geweest 🤪 gelukkig houden ze het ook nog bij op papier en daar komt het hoor coke zero, coke zero, coke zero, water, safari (bier), coke zero, coke zero...... goh wat zou ik toch graag drinken🙄 dan even een blik werpen op het eten, en ipv 3 maaltijden staan er op zn minst 6. Nou weet ik dat ik veel kan eten, maar dit is wel een beetje overdreven hoor. Alles wordt gereset, opnieuw ingevoerd en dan klopt het eindelijk. Zo dat scheelt bijna 300 dollar🤣 klein verschilletje maar.

Na een paar potjes uno is het tijd om maar weer eens te beginnen met inpakken en daar ga ik weer rollen, rollen, rollen. Ja dat is zogenaamd de beste techniek voor inpakken spaart ruimte en geeft de minste kreukels. Dat eerste ben ik wel van overtuigd maar die kreukels..... ik heb shirts en jurkjes die daar toch anders over denken. Nog even een aflevering van this is us kijken en weer janken, die serie kun je echt niet kijken zonder dat je moet janken zeg iedere aflevering weer....

En dan toch maar eens op bed gaan liggen en een poging doen om te slapen..... en dat lukt ik val midden in een app gesprek in slaap....

Dinsdag

Ben alweer vroeg uit de veren en prop de laatste spullen nog in mn backpack en dan ben ik er klaar voor ready set go Paje here we come, maar eerst nog even lekker ontbijten. Aan de ene kant jammer om hier weg te gaan want het was echt super lekker maar ben ook wel heel nieuwsgierig wat de rest vh eiland te bieden heeft ;)

Zo hup rugzak op tassen slepen en naar de poort lopen en wachten op onze taxi richting Paje.....

Xxsies makje

1. Charon:
    Heel leuk verhaal weer! Geniet nog van de rest! Xx
  2. Jannie sol:
    20 november 2018
    Waarom overkomt jou dat nu altijd. En het is niet leuk als mensen je laten zitten als ze eerst zeggen dat ze wel komen. Ik moet het nog zien dat ze er vande week wel is als je naar gana gaat. Laat je vakantie er niet door verpesten, je bent een kei in organiseren en alles van te voren uitstippelen dus het kont helemaal goed. 💋💋💋
  3. Jenneke:
    20 november 2018
    Wat heerlijk om weer te lezen! En wat is Zanzibar toch mooi he? Heb je die reuze zeesterren in alle kleuren al gezien? Heel veel plezier nog Marina! Liefs Jen
  4. Makje:
    20 november 2018
    @charon thnx en dat gaat zeker lukken 😎
    @tante Jannie ach ja shit happens en heb weinig nodig om te genieten vh moois hier is alleen even omschakelen....
    @jenneke het is echt bizar mooi!!!😍😍 echt kan uren naar het water staren en snorkelen zo gaaf!!! Nee die zeester heb ik nog niet gezien vd week dan maar proberen te sporten!!! Xxsies marien
  5. Yvonne:
    22 november 2018
    Nou dat Zanzibar komt ook op mijn lijstje😎 blijf schrijven en geniet van alles wat je meemaakt, behalve je bankpas dan 😉want ik geniet met jou mee door je verhalen !